Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Coors lite

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Spendrups lanserar Coors lite i Sverige, lite intressant är hur de skriver i pressreleasen:

- Våra kunder har efterfrågat ljus amerikansk lager och det är med glädje vi nu lanserar Coors Light, säger Erik Jarnsjö, marknadschef öl på Spendrups Bryggeri. Ett gott friskt lättdrucket öl som skall serveras iskallt. Ölet passar till det flesta umgängestillfällen för såväl män som kvinnor.

Jag skulle vilja säga att det är en efterkonstruktion. Det vi i alla tider har efterfrågat från Spendrups är en ljus öl som går att dricka.
 

Keen

slan
SV: Coors lite

Å fy helvete! Den allra värsta av alla amerikanska lättdruckna skitöler (bud light har iallafall ingen smak alls vilket gör den perfekt att dricka iskall bakis)! Coors lite har en riktigt vidrig eftersmak, gissar att de försökt, på artificiell väg, få den att smaka öl, men misslyckats kapitalt!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Coors lite

Jag såg att de hade den på Longhorn på St. Paulsgatan och var tvungen att beställa en för sakens skull. Den snälla flickan i baren tittade på mig och sa -"Coors Lite?, du vet att det är Coors lite va?". Detta borde ha tagits som en varningssignal men, inkvisitoriskt lagd som man är, var man ändå tvungen att prova.

Den sög. Maken till intetsägande birabärs har jag nog aldrig provat.
 

Keen

slan
SV: Coors lite

Krug skrev:
Jag såg att de hade den på Longhorn på St. Paulsgatan och var tvungen att beställa en för sakens skull. Den snälla flickan i baren tittade på mig och sa -"Coors Lite?, du vet att det är Coors lite va?". Detta borde ha tagits som en varningssignal men, inkvisitoriskt lagd som man är, var man ändå tvungen att prova.

Den sög. Maken till intetsägande birabärs har jag nog aldrig provat.

Och min varning ovan gick dig helt förbi också gissar jag?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Coors lite

Som en sann empiriker var jag tvungen att prova.

Var inte du död förresten?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Coors lite

Spendrups är igång igen. Jag antar att Coors inte slog så vansinnigt hårt så att de känner sig manade att släppa en utmanare till Hof. Samma alkoholprocent och allt!

Ett älskat storöl har fått en polare — Norrlands Guld Ljus
Vi går mot mörkare tider och då lanserar Spendrups ölet Norrlands Guld Ljus. Lite ljusare än originalet samt fräsch och krispig med en touch av en fjällbäck. En perfekt dryckesupplevelse för den växande skaran av konsumenter som kommit att uppskatta mer lättdruckna öl.

- Norrlands Guld har under årens lopp blivit ett av Sveriges största ölvarumärken, säger Mats Liedholm, marknadsdirektör på Spendrups. Det finns många härliga och trogna anhängare där ute och nu vill vi erbjuda dem något nytt spännande, men också fria till dem som ännu inte upptäckt Norrlands Guld.

Norrlands Guld Ljus skiljer sig på ett antal sätt från hur vi är vana att se Norrlands Guld. Det lättdruckna ölet har en lägre beska än originalet och en alkoholhalt på 4,7 vol %. Även förpackningen skiljer sig, den ljusa lagern har tappats på en flaska med knubbig form.

- Intresset för mer lättdruckna öl har ökat i Sverige. Vi har bemött konsumenternas efterfrågan med ett antal brygder de senaste åren som Spendrups Bright och Coors Light, men kände att även Norrlands skulle kunna ta ett steg in i den ligan och då med ett eget öl - Norrlands Guld Ljus, säger Mats Liedholm.

För att kunna prova Norrlands Guld Ljus får man ta sig till någon av de restauranger, sportbarer eller nattklubbar som serverar den. Från och med vecka 36 finns den tillgänglig för försäljning. På Systembolaget kommer den att finnas i beställningssortimentet från och med den 1 september.
 

Arvid

Medlem
SV: Coors lite

Coors Lite smakar helt perfekt en varm dag till Superbowl. Eller nåt...

Jag har en vän som älskar den. Fast det har nog mer att göra med att han älskar amerikansk "kultur" och det hör till. Han ringde och var helt exhalterad när han fann Coors på bolaget...
 
Toppen