Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dagens tips -- Dela med er av finewines.se

Delar du med dig?

  • Delar hela tiden.

    Votes: 3 23,1%
  • Va, visste inte att man kunde det. Klart att jag kommer göra det.

    Votes: 3 23,1%
  • Nä, delar inte så mycket.

    Votes: 2 15,4%
  • Är inte social.

    Votes: 5 38,5%

  • Total voters
    13
En nyhet med vår nya plattform är att det finns bättre kopplingar till sociala nätverk som Facebook, Twitter och Google+. Dela med dig och få in fler i vinträsket.

Capture.PNG


Du finner knapparna för att dela längst ner på varje sida. Varför inte börja med att dela finewines.se huvudsida!

Capture2.PNG


PS. Glöm inte att finewines.se finns på Twitter, Facebook och från och med nu Google+.. Gilla och följ oss även där!
 
Trådskapare
A
Vill du dela med dig av ett inlägg, på finewines.se, Facebook, Twitter , blogg eller vad det nu månde vara. Det är enkelt ! Tryck bara på numret på det inlägg du vill dela (längst ner till höger i inlägget)

Capture.PNG


så får du du direktlänken till inlägget i både BBcode (för forum) och HTML (för exempelvis en blogg) Det går också att skicka direkt till exempelvis Twitter, Facebook, email eller ca 288 andra sociala nätverk.

Capture2.PNG


Dela mera , dela med dig

edit: Slog ihop två ämnen för läsbarhet.
 

Mattias Schyberg

Administratör
Vill du dela med dig av ett inlägg, på finewines.se, Facebook, Twitter , blogg eller vad det nu månde vara. Det är enkelt ! Tryck bara på numret på det inlägg du vill dela (längst ner till höger i inlägget)

Visa bifogad bild 470

så får du du direktlänken till inlägget i både BBcode (för forum) och HTML (för exempelvis en blogg) Det går också att skicka direkt till exempelvis Twitter, Facebook, email eller ca 288 andra sociala nätverk.

Visa bifogad bild 471

Dela mera , dela med dig

edit: Slog ihop två ämnen för läsbarhet.
Hittar inte numret du talar om, funkar det inte med iPhone?
 
Trådskapare
A
Rotera löste biffen :)

Har provat lite vidare och meddelandenummer kommer inte upp då man tittar på sidan stående. Inte på Iphone 4 eller 5, ej heller på Samsung Galaxy 3. Det är "per design". För att få plats med så mycket av inlägget som möjligt skalas en del annat bort. Så lösning om man vill skicka ett inlägg från mobil till Twitter, FB , Google + eller vad det månde vara är att roterar mobilen.

Använder man en Ipad eller Android platta så fungerar det oavsett rotationsvinkel.
 
Trådskapare
A
Drar igång det här ämnet igen. Delar ni med er på bloggar, Twitter, Facebook, Google+, Instagram etc? Kan vi göra det enklare? Är det andra saker vi borde titta på?

La upp en enkel (dold vilka som röstar) omröstning i ämnet också.

Synpunkter och idéer som vanligt mer än välkomna.
 

Magnus L

urydhtfilgukj
Finns inget direkt alternativ för oss som inte delar med oss för att vi inte är riktigt bekväma med att spamma våra social nätverk med information om vin. 95% av de jag har på facebook är totalt ointresserade.

Dina Nej-alternativ får ju en mest att framstå som dryg. :)

Försöker dock alltid tipsa om finewines.se till människor jag träffar i vinsammanhang, men blir då oftast muntligt eller via ett mejl!
 

Mattias Schyberg

Administratör
Själv så brukar jag använda Twitter relativt flitigt, detta genom att länka till intressanta trådar på finewines.se. Borde använda det mer än jag gör, men värdesätter tiden på FW mer än tiden på Twitter...
 

Sörplarn

Medlem
Endast via Vivino appen då jag ligger etta i Sverige, men har blivit väldigt dålig på att uppdatera med smak noter senaste 6 månaderna, sagt att jag ska göra det flera gånger till mig själv, men finewines.se är bättre plattform.

Sen är vivino på svensk sida rätt ensidigt, den domineras av Brasilien och vad dom skulle hitta här kan man ju undra. ;)

Så ja det ligger öppet hela tiden då det är en profil, finns som sagt ett Svensk ranking system, så någon kanske snappar upp det.

Har varken, FB, Twitter eller Google plus konton, då jag inte gillar användarens villkor, och allt känns så fjortis på något sätt.
 
Last edited:
Toppen