Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dags att korka upp och dricka vinet?

Bubblaren

Medlem
Startar upp en ämnestråd jag saknat, frågorna har ställts och besvarats i en mängd olika trådar - låt oss samla dem i en!

Funderar på om det är dags för min Sugot Feneuil mg 95 att möta min strupe - vad tror ni som är initierade?
Eller är det barnarov att ta den redan nu (har bara en kvar)?
 
SV: Dags att korka upp och dricka vinet?

Bubblaren skrev:
Startar upp en ämnestråd jag saknat, frågorna har ställts och besvarats i en mängd olika trådar - låt oss samla dem i en!

Funderar på om det är dags för min Sugot Feneuil mg 95 att möta min strupe - vad tror ni som är initierade?
Eller är det barnarov att ta den redan nu (har bara en kvar)?

Alltid svårt med en flaska kvar. Har inte druckit denna så jag har inga direkta råd att ge dig, kollade också på Cellartracker men det var inga som hade denna, så råd om hållbarhet saknades. Den 1995 BdB jag druckit senast var en BP som kändes utvecklingsbar, det var dock 1 år sedan och den var på halvmagnum. Har inte druckit någon 1995 från Cramant.

Med tanke på att den är 100% Chardonnay och ligger på magnum så tror jag att den kan ha potential för ytterliggare utveckling men som sagt, det är en gissning.
 
Trådskapare
B

Bubblaren

Medlem
SV: Dags att korka upp och dricka vinet?

shorepower skrev:
Alltid svårt med en flaska kvar. Har inte druckit denna så jag har inga direkta råd att ge dig, kollade också på Cellartracker men det var inga som hade denna, så råd om hållbarhet saknades. Den 1995 BdB jag druckit senast var en BP som kändes utvecklingsbar, det var dock 1 år sedan och den var på halvmagnum. Har inte druckit någon 1995 från Cramant.

Med tanke på att den är 100% Chardonnay och ligger på magnum så tror jag att den kan ha potential för ytterliggare utveckling men som sagt, det är en gissning.

Den får nog ligga lite till, dövade istället värsta abstinensen med en PP 98 på egen hand ;D
 

Segol

Medlem
SV: Dags att korka upp och dricka vinet?

Som ett minne av ett impulsköp har jag några G.Tribaut Millesime 2002 liggande.

Jag har sett en del positiva omdömen men jag har inte hittat nåt tips på lämpligt dryckesfönster o har inte den blekaste aning om huruvida vinet vinner på att jag låter det ligga eller om jag lika gärna kan dricka upp det den närmaste tiden.
Är det nån som har en uppfattning om det?
 
Toppen