Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Den förlorade sonen

anders

Medlem
Hej alla gamla och kommande bekanta!
Det är dags att slakta gödkalven. Den förlorade sonen är tillbaka!
Jag kände att det var hög tid att ta tag i livet och logga in här igen. Jag kom till och med ihåg lösenordet på första försöket.
Och ja, jag är kvar i Zürich. Vi får väl ta detaljer under resans gång. Just nu njuter jag mest av samvaron med den största samling vinnördar som skådats.
 
SV: Den förlorade sonen

anders skrev:
Hej alla gamla och kommande bekanta!
Det är dags att slakta gödkalven. Den förlorade sonen är tillbaka!
Jag kände att det var hög tid att ta tag i livet och logga in här igen. Jag kom till och med ihåg lösenordet på första försöket.
Och ja, jag är kvar i Zürich. Vi får väl ta detaljer under resans gång. Just nu njuter jag mest av samvaron med den största samling vinnördar som skådats.

Verkligen, herrejävlar. När jag läser inlägget känns det som igår :)

Du är saknad, faktiskt, trodde aldrig jag skulle säga det
 

Helen

Medlem
SV: Den förlorade sonen

He is alive!!!! Hurra!! Saknat dina inlägg och restaurangupplevelser. Välkommen hem. Kramar i massor från Helen 1Cru
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Den förlorade sonen

:'( Man är saknad. :'(

Trots att jag har legat på latsidan här, vilket jag helt skyller på att jag inte kunde logga in från mina tidigare jobb, så har jag inte legat på latsidan vad gäller drickandet.
Några axplock:
  • Vinbar med Rol Roger a discretion för 35 frank (~230 spänn) två dagar i veckan. Japp, det är billigare att dricka obegränsade mängder där än att köpa en flaska som kostar 54 frank. Full med still till ingen kostnad alls!
  • Kom fan inte undan utan blev ordförande för Munskänkarna i Zürich
  • Två skumpaprovningar med Julle i Zürich. En gratis med höjdare som en bank pröjsade för trots att jag inte hade där att göra egentligen samt en med Munskänkarna dagen efter att han förlovat sig med Ragni.
  • 1996 Clos du Mesnil. Gratis. Fortfarande knuten som satan.

Sedan var jag arbetslös under fem månader förra året. Ingen fara mina vänner, jag hade schweizisk a-kassa. 50 papp i månaden (japp, du läste rätt ;D). Efter skatt. Bästa sommaren någonsin! :)

@Keen: jodå, bastuklubbandet går bara bra. Jag har uppgraderat och varit på bögbar också. Två gånger dessutom. Helvete vilken rövarhistoria det är. ;D

@Larsson: fick du min hälsning via Rolland?

Nu får jag ägna de närmaste veckorna att läsa ikapp. :p
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Den förlorade sonen

Fan.
Den medlem jag är skyldig stålar återuppstod.

Men välkomen åter då!! ;D
 
Trådskapare
A

anders

Medlem
SV: Den förlorade sonen

Sjödin skrev:
Fan.
Den medlem jag är skyldig stålar återuppstod.

Inte för att jag har en aning om för vad men jag är säker på att med ränta på ränta så kommer det att kunna betala en DRC från en hygglig årgång. :)
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Den förlorade sonen

anders skrev:
Inte för att jag har en aning om för vad men jag är säker på att med ränta på ränta så kommer det att kunna betala en DRC från en hygglig årgång. :)

Haha... you wish...
För en vecka sedan bestod skulden av "ett par hundralappar", ungefär.
Men, skulden har ju att göra med en trycksak av en svensk författare. Denne har nu ifrågasatts i internationell press och även hängts ut som en sol-och-vårare på precis detta forum, så därmed är jag plötsligt bara skyldig dig för pappersvärdet, dvs ett par tjugor. Med ränta på det så kan vi väl säga en låda Gredos kanske?
;D
 
Toppen