Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Den oskuldsfulla, vita månaden är snart över. Behöver rödvinstips!

SUPRA

Bäst
Det måste vara djävulens påfund detta; Den Vita Månaden.
Efter att ha diskuterat detta med en god(?) vän under 2009 ringde han några dagar innan nyår och
frågade om vi "skulle köra?"

Visst, sa jag och på den vägen är det.

En päroncider i helgen är det starkaste jag druckit och det jobbigaste är helgsuget efter rödvin.
Man får kompensera med en cola med is och låtsas att det passar till oxfilén. ::)
Konstigt nog har jag inte alls samma sug efter Champagne.

Men allting har ett slut, och jag har letat lite i beställningssortimentet men hittar inget klockrent i villervallan.

Så jag behöver hjälp med att hitta ett rödvin i klassen upp till 1.000 kr som jag kan börja året med. :D

Kraven är:

Beställningsbart så att det kan finnas på plats till den 5:e Feb.
Prisintervall: upp till 1000 kr
Rött
Drick- och njutbart nu, ej lagringsvin.
 

EuphoniC

Medlem
SV: Den oskuldsfulla, vita månaden är snart över. Behöver rödvinstips!

Orutinerat att köra vit månad i Januari - Februari känns som ett mer naturligt val :eek: ::)
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Den oskuldsfulla, vita månaden är snart över. Behöver rödvinstips!

Elvis skrev:
Kanske en Ripasso för 850 kr? Säljstart 1 februari.

Fem liter för 850 spänn? Var det ett elakt, ondskefullt moderatorsskämt eller bara bristfällig faktakoll? :D
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Den oskuldsfulla, vita månaden är snart över. Behöver rödvinstips!

Krug skrev:
Fem liter för 850 spänn? Var det ett elakt, ondskefullt moderatorsskämt eller bara bristfällig faktakoll? :D

Jag undrar också sen när kvantitet blev ett ledord här :D


kayaker, satte upp tipset på C9dP på beställningslistan. :)
 

Keen

slan
SV: Den oskuldsfulla, vita månaden är snart över. Behöver rödvinstips!

Krug skrev:
Fem liter för 850 spänn? Var det ett elakt, ondskefullt moderatorsskämt eller bara bristfällig faktakoll? :D

Dessutom är den äcklig! Serverades förra nyår ur 15l-flaska. Som tur var hade jag med egna viner.
 

Elvis

Medlem
SV: Den oskuldsfulla, vita månaden är snart över. Behöver rödvinstips!

Krug skrev:
Var det ett elakt, ondskefullt moderatorsskämt eller bara bristfällig faktakoll? :D

Det var ett skämt. SUPRA har uppenbar abstinens och jag hittade ett hyggligt vin på 5-litersflaska. Naturligtvis mer kvantitet än kvalitet, men ändå. ;)
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Den oskuldsfulla, vita månaden är snart över. Behöver rödvinstips!

Detta är min första vita någonsin.

Jag kan lova att det ska bli gott att ta ett glas, gott rödvin och bara njuta.

Första skumpan kommer bli skön också. :)

Ett liv utan rödvin - suger!
 
SV: Den oskuldsfulla, vita månaden är snart över. Behöver rödvinstips!

SUPRA skrev:
Det måste vara djävulens påfund detta; Den Vita Månaden.

Är det pga detta som du börjat dyrka Nicolas Feuillatte? Hallunicationer kan vara farliga saker
 

Jos

Medlem
SV: Den oskuldsfulla, vita månaden är snart över. Behöver rödvinstips!

Lägg till en liten peng och köp Sori Tildin -03 som dessutom är på REA! 8) Det är du värd när du nu avstått en hel månad.

Men vill du nu snåla så pröva Conteisa samma årgång som är nedsatt till under tusenlappen! ;)
 

Arvid

Medlem
SV: Den oskuldsfulla, vita månaden är snart över. Behöver rödvinstips!

Cascina Francia 03 vs Sorí Tildin 03

Svårt val!









INTE. Conterno tar hem den duellen varje dag. Men det krävs lite vilja för att den ska kvala in som "drickbar nu".
 

Jos

Medlem
SV: Den oskuldsfulla, vita månaden är snart över. Behöver rödvinstips!

Arvid skrev:
Cascina Francia 03 vs Sorí Tildin 03

Svårt val!









INTE. Conterno tar hem den duellen varje dag. Men det krävs lite vilja för att den ska kvala in som "drickbar nu".

Eller något från Aldo istället... Typ Granbussia -00 för 1200. Den är kanongod.
 

Arvid

Medlem
SV: Den oskuldsfulla, vita månaden är snart över. Behöver rödvinstips!

Jos skrev:
Eller något från Aldo istället... Typ Granbussia -00 för 1200. Den är kanongod.

Mjo, det kan ju också vara gott. Men med Cascina Francia från en tidigt mognande årgång på extrapris så är det inte så mycket att diskutera. Tyvärr känner jag mig själv lite för fattig, annars skulle jag bunkra.
 
Toppen