Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dessertviner från Loire

Wish-IT AB

Leverantör
vi släpper i privatimport dessertviner som är tillgängliga på lager
Domaine Cady Côteaux du Layon Chaume 1er Cru 2011
Domaine Cady Côteaux du Layon Saint- Aubin 2012
Domaine Cady Côteaux du Layon 2012
till foie gras, mögelost eller aperitif

för information om producenten http://www.domainecady.fr/
vid förfrågan via ditt konto på SB ska du ange Wish-IT AB som svensk leverantör
 

Mats

Gone todash....
vi släpper i privatimport dessertviner som är tillgängliga på lager
Domaine Cady Côteaux du Layon Chaume 1er Cru 2011
Domaine Cady Côteaux du Layon Saint- Aubin 2012
Domaine Cady Côteaux du Layon 2012
till foie gras, mögelost eller aperitif

för information om producenten http://www.domainecady.fr/
vid förfrågan via ditt konto på SB ska du ange Wish-IT AB som svensk leverantör

Priser? Jag sökte på er hemsida men hittade inte några priser på något alls. Vad är slutprisera för de här tre vinerna vid uthämtning, dvs inklusive div påslag av SB?
 
Trådskapare
Wish-IT AB

Wish-IT AB

Leverantör
tack för intresset.
Côteaux du Layon är viner för konnässör och det handlar inte att handla snabbt till en fredagskväll därför kör vi privatimport. Det är rekommenderat att lagra vinerna, det vet ni.
Eftersom vi bedriver vår verksamhet med egen distribution som en caviste, slipper vi några avgifter men får tunga krav på oss när det gäller leverans till SBs butiker. Däremot kan vi erbjuda privatimport för bara en flaska med förutsättning att leverans sker på några utvalda SBs butiker i Stockholm (exempelvis Klarabergsgatan 62 mitt emot Centralen eller Täby Arninge med friparkering nära motorvägen).
Domaine Cady Côteaux du Layon 2012 skulle hamna vid 132 sek
Domaine Cady Côteaux du Layon St Aubin 2012 skulle hamna vid 150 sek
Domaine Cady Côteaux du Layon Chaume 2011 skulle hamna vid 186 sek

Andra leveransplatser i andra städer är tänkbara i framtiden, vi jobbar på.
 

kayaker

Cyklist
Domaine Cady Côteaux du Layon 2012 skulle hamna vid 132 sek
Domaine Cady Côteaux du Layon St Aubin 2012 skulle hamna vid 150 sek
Domaine Cady Côteaux du Layon Chaume 2011 skulle hamna vid 186 sek
Jag ser att Chris Kissack var väldigt positiv till 2007:an av Domaine Cady Côteaux du Layon Chaume med 18p av 20. Har du några nötter från honom eller andra om de aktuella vinerna? Jag hittade inget på hemsidan.
 
Trådskapare
Wish-IT AB

Wish-IT AB

Leverantör
här har du listan av Liger
http://www.domainecady.fr/palmares-2014-du-domaine-cady.html
på franska men det är lätt att läsa och översätta
Vi har smakat på vinerna själva. Det blir 3 olika Côteaux du Layon. Äldre årgångar kan vi importera på beställning, inga problem (tillgänglighet är en annan aspekt: det blir små mängder men det finns lite 1995-2000). Vi har också deras Anjou Blanc 2012 i BS sedan 1 mars (97kr) för de som vill testa kvalitén på druvor. Torr chenin på riktigt.
Det brukar komma bra betyg från Hachette Vin och Le Figaro.
www.vintnerselect.com/Producer_Sheets/France/pp.cady.pdf‎ om Coteaux du Layon Saint Aubin Les Varennes 1997
 

kayaker

Cyklist
här har du listan av Liger
http://www.domainecady.fr/palmares-2014-du-domaine-cady.html
på franska men det är lätt att läsa och översätta
Nja, en palmarès (som fransmännen säger) med en lista på medaljer och andra utmärkelser säger inte mycket, iallafall inget som jag tycker är användbart. (Umbala har säkert också fått någon j-a medalj)
Hittar inte mycket mer än Cellartracker vad gäller de senaste årgångarna, fast å andra sidan så kostar det ju inte skjortan att testa. ;)
 
Trådskapare
Wish-IT AB

Wish-IT AB

Leverantör
Jag försökte kolla er hemsida (jag tror det var er) men blev inte klok på det. Hur är det mest resten av vinerna på deras lista--- går de att få till centrala Sthlm? I sådana fall, vad är minimiantal och går det att blanda lådan/lådorna?
Hej
allt vi släpper i processen privatimport går att beställa per flaska med förutsättning att leverans sker på en förutbestämd SB butik. Det går att blanda lådor. Håll koll på vår hemsida www.wish-it.com/gastronomi för vi kommer att publicera ytterligare information.
 
Trådskapare
Wish-IT AB

Wish-IT AB

Leverantör
Nja, en palmarès (som fransmännen säger) med en lista på medaljer och andra utmärkelser säger inte mycket, iallafall inget som jag tycker är användbart. (Umbala har säkert också fått någon j-a medalj)
Hittar inte mycket mer än Cellartracker vad gäller de senaste årgångarna, fast å andra sidan så kostar det ju inte skjortan att testa. ;)
som konsument har man all frihet att välja en bloggare eller en vinskribent eller flera. 345 professionella testare på Concours des Ligers. Länk till concours des ligers på engelska
http://www.salondesvinsdeloire.com/visiter/les-evenements/concours/concours-des-ligers/
Det är viktigt att lära sig skilja på kommersiella och icke kommersiella tävlingar och recensioner.
 
Toppen