Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Det är inte meningen...

JakobS

Medlem
...att jag ska dricka Krug.

Mitt intresse för vin har ju funnits ganska länge, och även intresset för Champagne. Jag har väntat ganska otåligt, och ganska länge på att få dricka min första flaska Krug (även om jag köpt några Krug flaskor tidigare, dessa dock för lagring).

Igår kväll så var det dock äntligen dags! Vi var på en Ålandskryssning med mina föräldrar tidigare och hittade en Grande Cuvée för en tusenlapp. Detta parades med ugnsbakad rostbiff och Porta Bella.

Efter ungefär 10 minuter och ca ett glas så knakar det till rejält i munnen, och efter några ögonblick så inser jag att något är fel.
Tror på f*n inte att det är mitt två månader gamla tandimplantat som spricker helt och hållet, detta också en dag innan jag ska börja en ny 5-årig utbildning och lära känna nya människor!

Så vad säger ni, är det universums sätt att säga till mig att jag inte bör dricka Krug?
10549963_10152355173708107_6857961401213971077_o.jpg



(detta är väl för övrigt kanske inte så relevant för vindiskussion, kände dock att jag behövde skriva av mig)
 

Mattias Schyberg

Administratör
...att jag ska dricka Krug.

Mitt intresse för vin har ju funnits ganska länge, och även intresset för Champagne. Jag har väntat ganska otåligt, och ganska länge på att få dricka min första flaska Krug (även om jag köpt några Krug flaskor tidigare, dessa dock för lagring).

Igår kväll så var det dock äntligen dags! Vi var på en Ålandskryssning med mina föräldrar tidigare och hittade en Grande Cuvée för en tusenlapp. Detta parades med ugnsbakad rostbiff och Porta Bella.

Efter ungefär 10 minuter och ca ett glas så knakar det till rejält i munnen, och efter några ögonblick så inser jag att något är fel.
Tror på f*n inte att det är mitt två månader gamla tandimplantat som spricker helt och hållet, detta också en dag innan jag ska börja en ny 5-årig utbildning och lära känna nya människor!

Så vad säger ni, är det universums sätt att säga till mig att jag inte bör dricka Krug?
10549963_10152355173708107_6857961401213971077_o.jpg



(detta är väl för övrigt kanske inte så relevant för vindiskussion, kände dock att jag behövde skriva av mig)
Livet är hårt. Ser otrevligt ut det där. Hoppas det går att lösa snabbt och lätt.

Jag tror du bör hålla dig borta från Krug...;)
 

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
...att jag ska dricka Krug.

Mitt intresse för vin har ju funnits ganska länge, och även intresset för Champagne. Jag har väntat ganska otåligt, och ganska länge på att få dricka min första flaska Krug (även om jag köpt några Krug flaskor tidigare, dessa dock för lagring).

Igår kväll så var det dock äntligen dags! Vi var på en Ålandskryssning med mina föräldrar tidigare och hittade en Grande Cuvée för en tusenlapp. Detta parades med ugnsbakad rostbiff och Porta Bella.

Efter ungefär 10 minuter och ca ett glas så knakar det till rejält i munnen, och efter några ögonblick så inser jag att något är fel.
Tror på f*n inte att det är mitt två månader gamla tandimplantat som spricker helt och hållet, detta också en dag innan jag ska börja en ny 5-årig utbildning och lära känna nya människor!

Så vad säger ni, är det universums sätt att säga till mig att jag inte bör dricka Krug?
10549963_10152355173708107_6857961401213971077_o.jpg



(detta är väl för övrigt kanske inte så relevant för vindiskussion, kände dock att jag behövde skriva av mig)
Usch ser ut att svida lite. Öppna en till Krug och bedöva kanske?
 

Sörplarn

Medlem
Har själv en utslagen framtand, var lite väl busig i tonåren....

Men vart hos många USLA tandläkare, verkar finnas gott om dom både i privat regi och i kommunerna, jag skulle anmäla detta direkt, har du även betalt resan med kredit kort få något sjuk intyg och du kan få pengarna tillbaka för resan (om du har rätt kredit kort).

Nej Krugen kan du dricka med gott samvete, kräv ersättning och visa tompavan hos tandläckaren så den ingår med. ;)
 

Mattias Schyberg

Administratör
Ett tips är annars att kleta dit lite guldfärgad smet, du vet som en riktig Gangsta-rappare. Men det blir nog Cristal du bör dricka för att inte gå miste om rätt image. :D

images.jpg
 
Toppen