Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Det bästa Jänkarvinet ni någonsin druckit!

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Personligen tror jag att priset går till Stags Leap Cask 23 1973 som jag bara provat en endaste gång. Ett helt fantastiskt vin som verkligen visar att amerikanska viner kan lagras, eller ska jag skriva kunde lagras? Man blir lite skärrad med den stilen som man gör supervinerna i idag. Tokextraherade med massor av alkohol och godsaker. Man blir ju lite orolig vid tanken på hur dessa ska utvecklas med ålder...

Andra stora upplevelser är Harlan 2001, 1997 och diverse prylar.

Jag har även en Caymus 1994 på magnum som behöver drickas... Det kan vara ett projekt inom en snar framtid!
 

Krug88

Medlem
SV: Det bästa Jänkarvinet ni någonsin druckit!

Harlan 2001 var ju helt fantastisk, har du provat 97an? Hur fan var den?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Det bästa Jänkarvinet ni någonsin druckit!

Krug88 skrev:
Harlan 2001 var ju helt fantastisk, har du provat 97an? Hur fan var den?

Jag gråter vid blotta tanken.

Kanske skulle kunna vara något för en provning i december...
 

Krug88

Medlem
SV: Det bästa Jänkarvinet ni någonsin druckit!

December är ju perfekt, vet att det lugnar ner sig runt den 19e och håller i sig till den 21a sådär...
Vad säjs om januari istället dumhuvud?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Det bästa Jänkarvinet ni någonsin druckit!

Eftersom du ska sitta och goffa i dig petrus och annat djävulstyg så kan ju jag sitta och snyfta själv, ensam och övergiven, med en Harlan 1997 och en skorpa.
 

Krug88

Medlem
SV: Det bästa Jänkarvinet ni någonsin druckit!

Hahahaha, Harlan och skorpor...
Ska inte det postas under "annorlunda smakupplevevelser" eller liknande?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Det bästa Jänkarvinet ni någonsin druckit!

Krug88 skrev:
Hahahaha, Harlan och skorpor...
Ska inte det postas under "annorlunda smakupplevevelser" eller liknande?

Starta tråden så ska vi se, jag har några suspekta smakkombinationer i lager!
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Det bästa Jänkarvinet ni någonsin druckit!

Ännu en sån där svår fråga.

Just nu känns det som om det är Shafer Hillside Select Cabernet Sauvignon 1997. Provade en flaska för 2-3 år sedan och jag har två i källaren sedan ett tag varav en låg och tittade så vänligt på mig när jag var nere där idag och bad mig dricka upp den.

Ett otyg att man är förkyld dock, så det blir inget njutande idag.

Får bli en mugg glögg istället...
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Det bästa Jänkarvinet ni någonsin druckit!

KOm just att tänka på Dominus 1991 som var så sjukt jävla bra sist jag provade det. Helt underbart vin!
 

R.P

Medlem
SV: Det bästa Jänkarvinet ni någonsin druckit!

Dålig som fan på amerikanska viner men ett som jag druckit vid två tillfällen och gillade är Silver Oak -95.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Det bästa Jänkarvinet ni någonsin druckit!

R.P skrev:
Dålig som fan på amerikanska viner men ett som jag druckit vid två tillfällen och gillade är Silver Oak -95.

Hmmm, Jag borde ha druckit Silver Oak, men jag kan fan inte minnas någonting. Sjukt irriterande!

Det finns ju dock en hel del prylar som man skulle vilja prova, men risken är väl att om man gick på en provning med bara superjänkare så skulle men dö av alkoholförgiftning och sockerkoma innan man han skriva provningsanteckningarna. Utvecklingen är lite deprimerande med allt socker och alkohol. Men vinerna är ju så otriligt charmmiga när de är unga!
 

R.P

Medlem
SV: Det bästa Jänkarvinet ni någonsin druckit!

Krug skrev:
R.P skrev:
Dålig som fan på amerikanska viner men ett som jag druckit vid två tillfällen och gillade är Silver Oak -95.

Hmmm, Jag borde ha druckit Silver Oak, men jag kan fan inte minnas någonting. Sjukt irriterande!

Det finns ju dock en hel del prylar som man skulle vilja prova, men risken är väl att om man gick på en provning med bara superjänkare så skulle men dö av alkoholförgiftning och sockerkoma innan man han skriva provningsanteckningarna. Utvecklingen är lite deprimerande med allt socker och alkohol. Men vinerna är ju så otriligt charmmiga när de är unga!

Ja, det är tråkigt med den utvecklingen, amerikanarna faller mig inte direkt i smaken, inte folket och inte vinerna direkt heller. :p
 
Toppen