Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Det lackar mot jul

Så med hjälp av vårt vänforum Klocksnack har vi julpyntat forumet lite. Hoppas att det hjälper er att komma i rätt julstämmning.

Startade den här tråden så kan ni lägga in era önskelistor inför julen. Vad vill ni ska ligga under granen i år?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
Really?
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    16,7 KB · Visningar: 289
Trådskapare
A
För övrigt är min önskelista inte så lång i år. Jag önskar mig INTE Richard Juhlins nya bok men tar gärna tips på andra böcker som borde införskaffas. Sedan önskar jag mig lite Bourgogne. Gärna lite av de nya odlarna jag inte provat ännu.
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
För övrigt är min önskelista inte så lång i år. Jag önskar mig INTE Richard Juhlins nya bok men tar gärna tips på andra böcker som borde införskaffas.

Kanske den nya utgåvan av "Christie's Encyclopedia of Champagne and Sparkling Wine" (Tom Stevenson, uppdaterad av Essi Avelan), utkommen i UK för knappa två veckor sedan? Förra utgåvan är från 2003, så det var dags för en ny. Mitt ex ligger någonstans i postgången mellan öarna och Sverige så jag har ingen recension att ge än.

http://www.amazon.co.uk/Christies-E...187/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1386027856
 

kayaker

Cyklist
För övrigt är min önskelista inte så lång i år. Jag önskar mig INTE Richard Juhlins nya bok men tar gärna tips på andra böcker som borde införskaffas. Sedan önskar jag mig lite Bourgogne. Gärna lite av de nya odlarna jag inte provat ännu.
Clive Coates: The Wines of Burgundy
Clive Coates: My Favorite Burgundies (Clive Coates nyaste och mest uppdaterade bok. Själv tänker jag vänta tills den publiceras av ett brittiskt förlag då jag har en viss allergi mot tafflig amerikansk stavning, speciellt om det är en britt som skrivit boken... :))
Remington Norman&Charles Taylor: The Great Domaines of Burgundy
Bill Nanson: The Finest Wines of Burgundy
 
Trådskapare
A
Kanske den nya utgåvan av "Christie's Encyclopedia of Champagne and Sparkling Wine" (Tom Stevenson, uppdaterad av Essi Avelan), utkommen i UK för knappa två veckor sedan? Förra utgåvan är från 2003, så det var dags för en ny. Mitt ex ligger någonstans i postgången mellan öarna och Sverige så jag har ingen recension att ge än.

http://www.amazon.co.uk/Christies-E...187/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1386027856
Var det inte någon annan författare som kom ut med en ny bok om Champagne nyligen också?

Clive Coates: The Wines of Burgundy
Clive Coates: My Favorite Burgundies (Clive Coates nyaste och mest uppdaterade bok. Själv tänker jag vänta tills den publiceras av ett brittiskt förlag då jag har en viss allergi mot tafflig amerikansk stavning, speciellt om det är en britt som skrivit boken... :))
Remington Norman&Charles Taylor: The Great Domaines of Burgundy
Bill Nanson: The Finest Wines of Burgundy

Tack, en bok om Bourgogne står nog högst på listan. Bra med tips
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Var det inte någon annan författare som kom ut med en ny bok om Champagne nyligen också?

Du kanske tänker på Tyson Stelzer (som jag tror är australier)? "The Champagne Guide 2014-2015"
http://www.amazon.co.uk/Champagne-G...413/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1386068701

Såg det dock som en risk att du inte skulle hålla med om hans uppfattningar, eftersom hans producentomdömen inkluderar 9/10 till André Clouet och 8/10 till Jacques Selosse. :) Pierre Péters får också 9/10, så han skulle nog trivas i en genomsnittlig systembolagsbutik. 10/10 får Billecart-Salmon, Bollinger, Krug och Salon.
 

Elvis

Medlem
Kanske den nya utgåvan av "Christie's Encyclopedia of Champagne and Sparkling Wine" (Tom Stevenson, uppdaterad av Essi Avelan), utkommen i UK för knappa två veckor sedan? Förra utgåvan är från 2003, så det var dags för en ny. Mitt ex ligger någonstans i postgången mellan öarna och Sverige så jag har ingen recension att ge än.

http://www.amazon.co.uk/Christies-E...187/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1386027856

Tack för tipset. Nu har jag beställt ett ex också!
 
Toppen