Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Det ultimata argumentet för systembolagets utrotande

vintjej

Medlem
SV: Det ultimata argumentet för systembolagets utrotande

Krug88 och Mysonoxen, tack för feedback ang ebay. Jo, jag har haft mina betänkligheter. Utöver äktheten undrar man ju hur man ska veta hur vinet lagrats. Det är nog säkrast att köra på välrenommerade butiker då. En till fråga, om ni orkar. Jag har en väninna som bor i Köpenhamn. Finns det någon butik där jag borde skicka in henne och handla åt mig?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Det ultimata argumentet för systembolagets utrotande

Björn Rydberg, presschef på Systembolaget säger att de har mer dyrt vin i sitt utbud är vad kunderna köper.

– Men trenden är att allt fler väljer lite dyrare viner.

I dag köper bara 3 procent av svenskarna rödvin för över hundra kronor på Systembolaget. Motsvarande siffra för vitt vin är 2 procent.

Återkommer med ett längre svar till vintjej senare.
 

Mysonoxen

Medlem
SV: Det ultimata argumentet för systembolagets utrotande

vintjej skrev:
Jag har en väninna som bor i Köpenhamn. Finns det någon butik där jag borde skicka in henne och handla åt mig?

Prova med Erik Sörensens Vinhandel På Kjaer & Sommerfeldt kunde man förr köpa fina gamla bordeauxer, men de verkar ha klappat ihop den verksamheten nu..
 
Toppen