Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Deutz BdB?

v_skogh

Medlem
Jag och en god vän har nyligen dragit igång en champagneklubb.
Första provningen är avklarad och fler är inbokade samt skumpa inköpt.
Men nu gäller det att börja planera för provningar efter sommaren.
Vad tror ni om detta upplägget? Är det värt pengarna eller ska vi satsa på något annat?
Skulle gärna klämt in en -96:a också men vi får tyvärr klara oss på systembolagets sortiment.

Deutz Blanc de Blancs 2002 Frankrike Flaska 750 ml (698.66) 524.00
Deutz Blanc de Blancs 1989 Frankrike Flaska 750 ml (1460.00) 1095.00
Deutz Blanc de Blancs 1988 Frankrike Flaska 750 ml (1656.00) 1242.00
 

Krug88

Medlem
SV: Deutz BdB?

v_skogh skrev:
Jag och en god vän har nyligen dragit igång en champagneklubb.
Första provningen är avklarad och fler är inbokade samt skumpa inköpt.
Men nu gäller det att börja planera för provningar efter sommaren.
Vad tror ni om detta upplägget? Är det värt pengarna eller ska vi satsa på något annat?
Skulle gärna klämt in en -96:a också men vi får tyvärr klara oss på systembolagets sortiment.

Deutz Blanc de Blancs 2002 Frankrike Flaska 750 ml (698.66) 524.00
Deutz Blanc de Blancs 1989 Frankrike Flaska 750 ml (1460.00) 1095.00
Deutz Blanc de Blancs 1988 Frankrike Flaska 750 ml (1656.00) 1242.00
Har provat 88 och 89, var inte sådär jätteimponerad för priset. Rätt dyrt för en medioker skumpa.
Nu kanske jag är fel person att kommentera då jag aldrig varit någon större fan av Deutz...
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Deutz BdB?

Krug88 skrev:
Har provat 88 och 89, var inte sådär jätteimponerad för priset. Rätt dyrt för en medioker skumpa.
Nu kanske jag är fel person att kommentera då jag aldrig varit någon större fan av Deutz...
Tycker nog dessa Champagner kan vara rätt OK, dessvärre har ju Deutz en fullständigt skev prissättning i Sverige, så betydligt bättre saker finns för dom pengarna, 524 SEK för 02an??!!
 
Trådskapare
V

v_skogh

Medlem
SV: Deutz BdB?

magnum skrev:
Tycker nog dessa Champagner kan vara rätt OK, dessvärre har ju Deutz en fullständigt skev prissättning i Sverige, så betydligt bättre saker finns för dom pengarna, 524 SEK för 02an??!!

Det var ungefär dit jag ville komma.
Det är trots allt en del pengar. Men frågan är vad man skulle kunna gå ihop för trevlig provning annars, ungefär samma pengar och tre flaskor?
Dessvärre är det bolagets sortiment som gäller :(
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Deutz BdB?

v_skogh skrev:
Inte nödvändigtvis, men jag gillar BdB bäst :D
Kan inte SB sortiment... men Bruno Paillard, Comtes de Champagne, Celebris Bl de bl, Pol Roger, känns om en bra mkt roligare provning ;D
Delamotte 96 magnum,är oxå trevlig ;D
Skrev om Bl de bl i en annan tråd idag!! kolla den! finns mkt kul från små odlare :D

Lycka till!
 
Trådskapare
V

v_skogh

Medlem
SV: Deutz BdB?

Följdfråga:
Vad är det för skillnad på nedanstående?

98428 Bruno Paillard Blanc de Blancs Le Mesnil 1995 Frankrike Flaska 750 ml (866.66) 650.00
99646 Bruno Paillard Brut Blancs de Blancs 1995 Frankrike Flaska 750 ml (712.00) 534.00
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Deutz BdB?

v_skogh skrev:
Följdfråga:
Vad är det för skillnad på nedanstående?

98428 Bruno Paillard Blanc de Blancs Le Mesnil 1995 Frankrike Flaska 750 ml (866.66) 650.00
99646 Bruno Paillard Brut Blancs de Blancs 1995 Frankrike Flaska 750 ml (712.00) 534.00
Inte 100% säker, men det borde vara så att i Le Mesnil (några av dom "stora" byarna för Chardonnay, är Le Mesnil, Le Mesnil sur Oger, Cramant, Avize, Chouilly) kommer druvorna endast från denna by och i den andra från flera byar. Detta kan säker vara en kul provning ;)
 
Toppen