Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Diskussioner om Systembolagets nyheter

ae

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

SUPRA skrev:
Nån måste ju vara först, lite dålig diskussionangående vinnyheter här i December?

Det är ju ett ganska fett Champagnesläpp den 15:e.
Få grejor, och dyra. Många riktiga högpoängare.

Det räcker med att få tag på en av varje för att det ska bli väldigt dyrt!

Jag har inte sett nån lista online än, har bara sett en utskrift från SB jag fick i handen som jag jämfört lite snabbt mot RJs betyg.


Har du lust att dela med dig lite? Snälla...
 

Keen

slan
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Såg även lappar på regeringsgatanbutiken att de skulle ha nån slags monsterprovning om nån vecka. 2000 kr skulle den kosta. Fick inte reda på vad som skulle provas men det brukar ju vara lite av en hemlighet, men de skulle gräva djupt i källaren iallafall. Såg nån gubbe knipa 2 platser när jag var där och handlade. Nån som sitter på mer info?
 

CH

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

SUPRA skrev:
Nån måste ju vara först, lite dålig diskussionangående vinnyheter här i December?

Det är ju ett ganska fett Champagnesläpp den 15:e.
Få grejor, och dyra. Många riktiga högpoängare.

Det räcker med att få tag på en av varje för att det ska bli väldigt dyrt!

Jag har inte sett nån lista online än, har bara sett en utskrift från SB jag fick i handen som jag jämfört lite snabbt mot RJs betyg.

Listan borde dyka upp på måndag. Jag har ingen aning om vad det kan tänkas vara som dyker upp.
Kan du ge oss listan du fick?

Jag hoppas innerligt att det inte är något på listan jag vill ha, det funkar inte med mera inköp.
 

SUPRA

Bäst
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

CH skrev:
Jag hoppas innerligt att det inte är något på listan jag vill ha, det funkar inte med mera inköp.

Det verkar ju troligt...

Otroligt schysst av mig att scanna detta. ;)

Spana in T7 och T8. Vill man samla Jacquesson är det bra, men antalet hoppas jag är kolli x antal eller?
Priserna i T6 verkar inte friska heller.

För en gångs skull är det dyraste dock skräp. Allt är inte Guld som glimrar.

DEC-VIN.jpg
 

CH

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Puuuh.......

Det fanns mycket gott visserligen men inget "måste ha" på något.

Jag hade inte haft något emot att köpa på mig lite av Henriots grejer men det får nog bli till att passa detta släppet.


Fick förövrigt bilder på Krug CdA nyss av en vän. Ska försöka ta mig förbi i helgen och titta närmare på denna.
Han sa att kartongen var brutalt stor.
 

anders

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

CH skrev:
Han sa att kartongen var brutalt stor.

Ja, något ska man ju ha för de pengarna. Fast jag tror att det hade varit billigare att köpa en flyttkartong... ;D
 
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

På gott och ont en ganska trist lista. Visserligen är Henriot Enchanteleur jättegott men jag dricker hellre Krug Grand Cuvée 8 gånger av 10 till ett bättre pris dessutom. Jag var nästan helt säker på att dom skulle släppa -96 av Enchantelurs, får skaffa det från annat håll vilket inte gör något direkt.
Är inte alls impad av Jaquessons viner som med ett fåtal undantag alltid underpresterar. Vansinninga priser på de här grejerna dessutom.

Jag hade hoppats på gammal Deutz, diverse årgångar av Clos de Goisses och småodlare som Thibault och Henri Guirot exempelvis.

Tacksam dock för att jag slipper köa samt motionera kortet mindre än beräknat.
 

Keen

slan
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

CH skrev:
CHs plånbok 08, TOM!!!!!

Behöver högre lön


Du verkar ju tjäna som en afrikansk diktator redan med allt du köper. Ge MIG högre lön :mad:
 

hultman

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Grr. Den flaska Ornellaia som SS slarvade bort resulterade till slut i en ny beställning. Lustigt nog har inte heller den andra beställningen kommit fram till systembolaget i Uppsala. Ska man behöva dra sig till Stockholm för att få tag på flaskhelvetet?!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Den här passar ju in i den här tråden då den avhandlar utbudet och de tillfälliga lanseringarna, den kategori som vi tycker speciellt mycket om (såtillvida att man kan "tycka om" någonting från SS).

Färre lanseringar men större volymer framtidens Systembolag

Systembolaget slipar som bäst
på sin nya lanseringsstruktur för
2010. April och oktober kommer
fortsättningsvis att vara lanseringsmånader
för fasta nyheter,men hur det blir med de tillfälliga
lanseringarna är ännu inte klart, enligt information s
om WOW News har tagit del av.

Däremot står det klart redan nu att
det kommer att bli färre tillfälliga lanseringar
i framtiden på Systembolaget.
Men att dessa ska uppvägas med större
volymer. Detta för att vinet ska räcka
under längre tid. Företaget söker nu
också ett sätt att lansera sina produkter
på ett mer säsongsanpassat sätt.
Men redan 2009 kommer kunder
märka av den pågående förändringen
på Systembolaget. I oktober genomförs
nämligen en förändring av sortimentsmodulen
då man går från fem moduler
till fyra.

Det totala antalet artiklar kommer att
vara detsamma, lovar Systembolaget,
men vissa butiker kommer att ha ett
mindre sortiment samtidigt som andra
butiker kommer att få ett utökat sortiment.
Denna ändring gör man från
företagshåll för att tydliggöra sortimentet
i de olika butikstyperna.
 

Krisman

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Keen skrev:
Du verkar ju tjäna som en afrikansk diktator redan med allt du köper. Ge MIG högre lön :mad:

Tycker att ni alla verkar göra det. Fan keen med din livsstil o klocka osv... no moore comments
 

Keen

slan
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Krisman skrev:
Tycker att ni alla verkar göra det. Fan keen med din livsstil o klocka osv... no moore comments


Det kallas att leva över sina tillgångar 8)
 
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Krug skrev:
Den här passar ju in i den här tråden då den avhandlar utbudet och de tillfälliga lanseringarna, den kategori som vi tycker speciellt mycket om (såtillvida att man kan "tycka om" någonting från SS).

Jag läser citatet som: "Mer bag in the box och Clos Du Val. Buk-fylla åt folket. Kvantitet över kvalitet" men jag kan ju ha fel.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Visst kan du läsa det så, men då kan jag också läsa ditt svar som att du är gravt efterbliven och inte kan greppa sammansatta meningar.

Det är det som är det härliga med språk, det är väldigt användningsbart. ;)

EDIT: Jag ska inte radera mitt eget inägg, jag tycker att det är ett strålande bevis på hur paranoid man blir när man äter kebab i soffan... Jag trodde att du var elak mot mig därav det syrlliga svaret. hehe

Men jag håller med dig i din tolkning. Det är skrämmande hur de konstant utarmar utbudet... Det ska bli intressant, om än skrämmande, att se vart detta slutar.
 

Pomerol

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Jos skrev:
Mitt problem är att jag måste leva över mina tillgångar för att inte leva under mina värderingar.

Underbart Jos! Ytterligare ett citat att lägga på minnet!
 
Toppen