Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Diskussioner om Systembolagets nyheter

CH

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Jos skrev:
Mitt problem är att jag måste leva över mina tillgångar för att inte leva under mina värderingar.

Instämmer. Klockrent uttalande.
 

SUPRA

Bäst
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Det är ju släpp nu på måndag, hur kommer det sig att det inte finns några som helst provsmakningar på ex. BK Wine osv.?

DI Weekend hade en lång lista, det är det enda jag sett.
 

Elvis

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Är det någon som vet varför det släpptes så få Roederer 2002 magnum på SS? Roederer 2000 magnum fanns det ju gott om. Kan man hoppas på en andra laddning senare?
 

anders

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Jos skrev:
Javisst! Vill du köpa en och bidra till fortsatt upprätthållande av mina värderingar? ;D

Eftersom jag vet om att pengarna skulle gå till en god sak och inte till att minska barnadödligheten i Afrika och annat sådant skit så är det värt stora summor. :D
 

Jos

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

anders skrev:
Eftersom jag vet om att pengarna skulle gå till en god sak och inte till att minska barnadödligheten i Afrika och annat sådant skit så är det värt stora summor. :D

Vi kanske skulle starta gemensamt 90-konto här inne där bidragen oavkortat stöder södra Europas lokala, ekologiska producenter och förädlare av Vitis Vinifera som bla bla bla.....

Kort sagt; pengarna går till ett vininferno.
 

anders

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Jos skrev:
Vi kanske skulle starta gemensamt 90-konto här inne där bidragen oavkortat stöder södra Europas lokala, ekologiska producenter och förädlare av Vitis Vinifera som bla bla bla.....

Kort sagt; pengarna går till ett vininferno.

Ett mycket ädelt syfte.
 

CH

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Elvis skrev:
Dessutom finns februarisläppet nu på SB:s hemsida. Ser riktigt sömnigt ut vad gäller skumpa.

Ja det var inte mycket men det är ju trevligt med lite Diebolt i alla fall.
 

hampus86

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Visst fanns det kul nyheter!
96978
Barkan Classic Shiraz 2007, Barkan Wine
Cellars
Israel Dan

he he he ;D..blir en låda, minst! ;D
 

SUPRA

Bäst
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

hampus86 skrev:
96978 Barkan Classic Shiraz 2007, Barkan Wine Cellars Israel Dan

Finns det inget vin från Gaza så man kan ställa dom mot varandra? ::)
 
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Jag frågade några av de gamla uvarna, och visst var det två som gäller. Jag vet inte om slutet av den första omgången, jag pallade inte att sätta mig i kö igen för fler flaskor.
 

ae

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

David Wästberg skrev:
Någon som vet var man kan hitta nyheterna som släpps den 16 feb?

D

brukar väl komma upp på bolagets hemsida några dagar efter det vanliga nyhetssläppet. det enda jag vet om är larmandier-bernier vv d cramant 04. enligt importörens hemsida så släpps det i februari och eftersom det inte verkar släppas den 2:a så... man kan m a o sluta sig till att jag är ganska smart. någon som druckit annan årgång av ovan nämnda vin btw? har några 02:eek:r liggandes men har inte smakat.
 

kayaker

Cyklist
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

David Wästberg skrev:
Någon som vet var man kan hitta nyheterna som släpps den 16 feb?
Jag har bara hittat information hos några importörer. 2 Barolo från Domenico Clerico och några nya omgångar av Chris Ringlands monsterspanjorer från Alto Moncayo är det jag känner till.
 

SUPRA

Bäst
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Enligt Kronstam i dagen DN kommer det en massa dyrgripar i Mars.

Någon som vet vad?

Kanske i praktiken betyder några viner i klassen strax över 100 kr i det fallet. ;D
 
Toppen