Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Diskussioner om Systembolagets nyheter

sunqan

Vinös
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

producenten? Årgång? jag fatta inte nått, köp ni int för å dricka? men dem har ju missat det väsentligaste: procenten.
Det är ju viktigast juh.

??? ??? ::)
 

kayaker

Cyklist
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Bubblaren skrev:
Kanske är det ovanan, man jag tycker sökning med dess val var mer överblickbart förr. Saknar möjlighet att söka på årgång. Jag vill kunna söka på t ex "Champagne, 75 cl, torr, 2002"
Ja, jag har inte heller klurat ut hur man ska göra det. :(

Edit tycker att det verkar som om det funkar att lägga till 2002 i fritextsökningen.
 

sunqan

Vinös
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

det går ju tack och lov att sortera på årtal i alla fall :) (även om det tar ett tag att inse HUR man gör det)
 

sunqan

Vinös
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Jos skrev:

Från sidan innan, när man parkerar sig på (i)-symbolen:

Vosne-Romanée
(nr 94491)
Rött vin
Årgång 2007
Producent Domaine Jean Grivot

›Mer om denna dryck
 

Jos

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

sunqan skrev:
Från sidan innan, när man parkerar sig på (i)-symbolen:

Vosne-Romanée
(nr 94491)
Rött vin
Årgång 2007
Producent Domaine Jean Grivot

›Mer om denna dryck
Ah... bra där! Men ändå dumt att det inte står när man går in på artikeln.
 
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Jag tycker att det är ett kanonsystem från världens bästa system. Jag kan direkt välja förpackning och pris, så allt det viktiga finns på plats. Årgång och annat tjafs har väl inget med begränsning av alkoholkonsumption att göra.
 

hampus86

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

shorepower skrev:
Jag tycker att det är ett kanonsystem från världens bästa system. Jag kan direkt välja förpackning och pris, så allt det viktiga finns på plats. Årgång och annat tjafs har väl inget med begränsning av alkoholkonsumption att göra.

Ja, om inte bäst så är det i alla fall där uppe och tampas med kastSYSTEMET och kommunismens 5 års planer.
 

sunqan

Vinös
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Nu har systembolaget lagat sönder sin hemsida igen :)

IE9 visar inga bilder, men det gör firefox 4.
Man kan inte ändra sorteringsordning i nån av dem.
man kan inte plocka bort ett enstaka urvalskriterium i nån av dem.
Det är fortfarande tramsigt i urvalskriterierna, Om man t.ex väljer "nyheter", "tillfälligt sortiment","små partier" så får man inga träffar eftersom det inte kan finnas varor som ingår i alla tre grupperna...
däremot så funkar det ju utmärkt att välja "tillfälligt sortiment","eko-drycker" för att få alla ekodrycker i det tillfälliga sortimentet.

och man vill alltså fortfarande inte veta årgång förrns man valt "varugrupp"

det värsta är att jag tror att de är stolta över sin nya hemsida.

-sunqan (som hoppas att de håller på att uppgradera och att det kommer att funka lysande i morron)
 

Elvis

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Jag noterar att Belle Epoque 2002 som släpptes den 2 maj kostar 998 kr, vilket är billigare än förra årgången. Under tusenlappen för en så bra årgång av Belle Epoque är bra.

Däremot undrar jag hur Pernod-Ricard tänker när de låter rosén kosta 2120 kr vilket är orimligt dyrt.
 

sunqan

Vinös
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

tänker? Hmm... vitt vin 998, då måste ju vitt+rött vara drygt dubbelt så dyrt - och så momsen på det :)
 

Patric

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

tycker att september verkar sådär, mest nyfiken på:

vitt:
Joh Jos Prüm Zeltinger Sonnenuhr Riesling Spätlese (nr 90396)

rött:
Ojai Santa Barbara County Pinot Noir (nr 99111)
Craggy Range Te Muna Road Pinot Noir (nr 99199)
Domaine du Grand Tinel Alexis Establet (nr 95447)
Château la Gaffelière (nr 95487)
 
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Patric skrev:
tycker att september verkar sådär, mest nyfiken på:

vitt:
Joh Jos Prüm Zeltinger Sonnenuhr Riesling Spätlese (nr 90396)

rött:
Ojai Santa Barbara County Pinot Noir (nr 99111)
Craggy Range Te Muna Road Pinot Noir (nr 99199)
Domaine du Grand Tinel Alexis Establet (nr 95447)
Château la Gaffelière (nr 95487)
Iallafall Craggy Range är min smak.

Det som kommer och är kul denna gång för mig är att vi får lite vita bourgogner. Sällan det händer på SB
 

Rhino69

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

November släppet på SB verkar bli dyrt, Sassicaia (första gången för mig), Guidalberto verkar självklara... Le Serre lockar oxå. :p :p :p
 

Dexter

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Det verkar som att man kan beställa en massa gamla/nya små partiviner som E-beställning nu.
Man ser ett webbsaldo iaf.
Hoppas det funkar på nästa släpp så man slipper köa för sina viner..
 
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Dexter skrev:
Det verkar som att man kan beställa en massa gamla/nya små partiviner som E-beställning nu.
Man ser ett webbsaldo iaf.
Hoppas det funkar på nästa släpp så man slipper köa för sina viner..
Nåt bra som är upplagt?
 

Dexter

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Det ligger lite gamla saker som man glömt bort.
Det finns ca 696 saker att beställa, så det finns något för alla..

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/? ... False&val=^Sm%E5+partier$&groupfiltersheader=Default&filters=val,&action=resultlist


Beställer lite Billecart-Salmon Brut Nicolas François Billecart (nr 92101-02) alltid bra att ha hemma..
 

Rhino69

Medlem
SV: Diskussioner om Systembolagets nyheter

Hej Alla
Såg idag att även Penfolds prestigeviner släpps 1/11, vill gärna ha vägledning.... ;D

St Henri -07, Magill Estate-08 och RTW -08 är jag intresserad av!
 
Toppen