Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dörr till vinkällare

Trådskapare
Ludvig

Ludvig

Medlem
Long time, no see!
Tänkte jag skulle uppdatera lite. Jag har nu kommit en bra bit i mitt lilla projekt och bitarna börjar falla på plats. Jag måste passa på att tacka alla här för hjälpsamma tips och fantastiskt inspirerande bilder. Själv så har jag velat fram och tillbaka kring aggregat, förvaring och färgsättning:nagelbitare:. Det jag landat i är en ren ”rip off” på Uncle Bobs fina rum;). Dörren som jag startade denna tråd med blev en brandklassad dörr som även har bra isolervärden, nu även utrustad med ett kodlås och kista från Assa Abloy. Själv utrymmet är nu färdigt för att målas och ska såklart bli svart och utrustas med vinställ från PGW. Ja, jag sa ju att jag kopierar Uncle Bob:). På grund / tack vare ett bergvärmepumpshaveri i våras tänkte jag till om kylningen, så nu kommer frikyla att installeras på tisdag.

Sa jag att temp och luftfuktighet kommer mätas med samma typ av utrustning som Uncle Bob använder?:D

Bifogar en bild på hur det ser ut innan jag börjar måla
0E21A2A1-8D68-47C0-902F-D79F1EEC7718.jpeg
 
Trådskapare
Ludvig

Ludvig

Medlem
Nu är rummet/skrubben färdigmålad, valde en mörk brungrå färg istället för svart. Jag tycker OSB:n mjukade upp rummet lite så jag lämnar den omålad. Nu ska bara Eveco:n in på tisdag, sedan kan jag lägga in golvet och montera in vinställen.
D99FFAC7-3CE3-49B2-AE82-3ADB26FA093D.jpeg
FF300B93-3941-48E7-81E2-1A21BCF58272.jpeg
 
Trådskapare
Ludvig

Ludvig

Medlem
Är inte klar ännu men kunde inte låta bli att testköra ett dygn;). Är mycket nöjd med resultatet, temp pendlar mellan 10-12 grader och luftfuktigheten ligger mellan 65-70%. Ju längre jag mäter desto jämnare blir temperaturen. Tror nog resultatet förbättras när rummet är fullt (500 flaskor) med vin. Story tack till @Uncle_Bob för tipset om Xiaomis exelenta mätprylar!
E91CA4F4-860E-44E2-A34A-FB4414CE177C.jpeg
 
Toppen