Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dom Perignon 1990

Hej,

Jag är total nybörjare vad det gäller att köpa viner på internet. Men jag har bestämt mig för att köpa en flaska Dom Perignon 1990 - av den enkla anledningen att min son är född då. Dock har jag några frågor.

För det första: hur länge anser ni man kan lagra en sådan flaska? Jag har kollat runt lite på nätet och sett att BelgianWineWatchers verkar prisvärda. €228 för flaskan, transport, deras moms, och en försäkring. Tillkommer det något utöver detta? För ansvaret ligger väl på BWW att betala skatt till Skatteverket? Eller har jag missförstått?

Tack, DJ!
 

SUPRA

Bäst
SV: Dom Perignon 1990

Glöm inte kolla eBay.

Tvivlar på att BWW kommer betala DIN skatt, men vet inte deras upplägg.
 

Elvis

Medlem
SV: Dom Perignon 1990

Välkommen till forumet, Lundakille!

1990 är en bra årgång i Champagne - var glad som har en son som är född ett så bra champagneår. ;) (Juhlin rankar Dompa 1990 som den bästa Dompa som släppts sedan 1964:an!) Förutsatt att den lagrats bra fram till nu och att du kommer att förvara den bra, så kan den lagras lääänge. Själv skulle jag dricka den någon gång inom den närmaste tio åren men du kan lagra den längre.

228 Euro inklusive skatt, transport och försäkring för en Dompa 1990 låter som ett rimligt pris, och Belgian Wine Watchers har högt betyg på wine-searcher. Det är bara att slå till!

Antagligen kommer du dock att få betala in svenska vinskatten själv. Det rör sig bara om 17 kr för en flaska men det är lite pappersexercis. Läs mer här: http://www.finewines.se/vin/kopa-vin-via-andra-kallor-an-systembolaget-regler-transporter-och-annat/
 
Toppen