Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dom Perignon 2010

matage

Medlem
Min spontana tanke är att Lehmann Jamesse Prestige Grand Champagne borde passa bäst pga ungdomligheten i vinet. Dessutom känns det som att dricka ur en hantel ur Difference Mature. Själv skulle jag satsa på Zalto Riesling, visserligen med Zalto Bourgogne som eventuell back-up. Det är inte fel med en större kupa, men det kan vara lite svårt att få till kombinationen "kall Champagne" med "lufta i en timme eller två".
Ja jag lutade initialt åt Lehmann också men när han påpekade att han hade Mature hemma och frågade om den större volymen blev jag lite ställd ett ögonblick. Tur man har forumvänner som kan leda en tillbaka :)
 

MarkusJ

Medlem
Jag har ju alltid (vilket inte är så länge) kört min champagne i Veritas NW PN (vågar man säga det här?). Hade tänkt att prova DP -08 för första gången på nyår - borde jag köpa Veritas Champagne, eller något annat? Vill helst hålla mig inom samma serie i dagsläget pga light-OCD och skåpsplatsbrist :)
 

magnum

Epernay, Frankrike
Jag har ju alltid (vilket inte är så länge) kört min champagne i Veritas NW PN (vågar man säga det här?). Hade tänkt att prova DP -08 för första gången på nyår - borde jag köpa Veritas Champagne, eller något annat? Vill helst hålla mig inom samma serie i dagsläget pga light-OCD och skåpsplatsbrist :)
Köp Veritas Champagne!
 

vintomas

Numera lågaktiv bloggare
Vilken infomercial!
"det visade sig senare att Pinot Noir-druvorna var de bästa på 30 år"
Va?
Skulle PN från 2010 vara bättre än bl.a. 2008, 2002, 1996, 1995, 1990, 1989, 1988 och 1985???
Och skulle 1980 vara en bra champagne- eller Pinot Noir-årgång om det är just bästa på 30 år? Det har då undgått mig.
Har inte dock provat DP 2010, men den kan säkert vara bra, men det skulle förvåna mig om den är lika bra som säljtugget indikerar.
 
Toppen