Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Domedagen!

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
Om mot all förmodan jorden går under natten fredag till lördag, vilket vin/champagne springer du till och korkar upp? Alltså vilket skulle vara ditt sista vin?
 

chambertin

Medlem
SV: Domedagen!

Skumpagne skrev:
Om mot all förmodan jorden går under natten fredag till lördag, vilket vin/champagne springer du till och korkar upp? Alltså vilket skulle vara ditt sista vin?
Som Götlaborgare skulle jag definitivt dricka Dome Perignon eller möjligen ngt från Mayacamas.
 

moos

Medlem
SV: Domedagen!

Vilket dilemma man är i nu...

snopet att ha haft källartömning och korkat upp alla flaskor i rädsla för undergången om den inte inträffar men det hade varit lika tråkigt om jag i evigheten skall ångra att jag inte drack av de få mogna viner jag äger...
 
SV: Domedagen!

vintomas skrev:
Är det någon som vet exakt klockslag och tidszon på domedagen? Kom just från en provning med fem Vintage Port 1970, faktiskt ingen dum avslutning om det skulle bli det sista.

Lyssna dock på Public Service tolkning från i söndags, starta vid 7:45 för kvalificerad underhållning...
http://sverigesradio.se/sida/poddradio. ... 2&pid=2699

Låter som en riktigt bra provning.

För domedagen gäller det ju att dricka något som ger kataklysmiska upplevelser. Absint i våldsamma mängder kanske?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.

jocke

Medlem
SV: Domedagen!

Jag skulle inte ha hunnit uppleva domedagen efterson jag hade dragit i mig mina alla flaskor med comtes med början av 1966. Sen hade det blivit ett par dompa 50 talare och min just inkomna Dom ruinart 79. Hade dött av alkoholfögiftning innan världen gott åt skogen
 

Jos

Medlem
SV: Domedagen!

jocke skrev:
Jag skulle inte ha hunnit uppleva domedagen efterson jag hade dragit i mig mina alla flaskor med comtes med början av 1966. Sen hade det blivit ett par dompa 50 talare och min just inkomna Dom ruinart 79. Hade dött av alkoholfögiftning innan världen gott åt skogen
Typ Freudiansk felskrivning? ;)
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Domedagen!

Jocke du måste hinna skriva lite ord om alla flaskor här också innan du däckar...
 

Per Stade

Lege artis
SV: Domedagen!

Eftersom vi nu går mot ljusare tider firade vi att
yngste sonen kom hem till jul med hummer och
en flaska Grand Année 1999. Egentligen lite bort-
kastat på mig eftersom jag har en förskräcklig
förkylning, så att jag knappt känner dofter, men
den här hade ändå en kännbar autolytisk karaktär
och fantastisk smak som alltid.
 
Trådskapare
S

Skumpagne

Husmor/Älskare/Lagrare/Pappa
SV: Domedagen!

Per Stade skrev:
Eftersom vi nu går mot ljusare tider firade vi att
yngste sonen kom hem till jul med hummer och
en flaska Grand Année 1999. Egentligen lite bort-
kastat på mig eftersom jag har en förskräcklig
förkylning, så att jag knappt känner dofter, men
den här hade ändå en kännbar autolytisk karaktär
och fantastisk smak som alltid.

Längtar tills mina barn blir tillräckligt gamla och smarta för att överaska mig så..

och grattis alla för överlevnad!
 

chambertin

Medlem
SV: Domedagen!

Per Stade skrev:
Eftersom vi nu går mot ljusare tider firade vi att
yngste sonen kom hem till jul med hummer och
en flaska Grand Année 1999. Egentligen lite bort-
kastat på mig eftersom jag har en förskräcklig
förkylning, så att jag knappt känner dofter, men
den här hade ändå en kännbar autolytisk karaktär
och fantastisk smak som alltid.
Hoppas du repar dig till nästa veckas hummerkalas Per !
 
Toppen