Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dricka eller spara?

Marcus

Medlem
Har en Château Mouton Rothschild 1975 min vinkällare.... Har legat stilla i vinkällaren sedan min farfar fick den 77.... Är den drickbar eller det är bara att spara den som minne?
 
SV: Dricka eller spara?

Jag har provat några gånger, senast 2002. Efter att ha varit ett veritabelt tanninmonster '89, '93, '95 och '99 visade den framfötterna i maj 2002. Det är bara att dricka ur, och förvänta dig ingen storhet. Det är ett bra vin i sin stil, men 1975 var en djävla svår årgång.
 

Helen

Medlem
SV: Dricka eller spara?

Winepunker skrev:
Jag har provat några gånger, senast 2002. Efter att ha varit ett veritabelt tanninmonster '89, '93, '95 och '99 visade den framfötterna i maj 2002. Det är bara att dricka ur, och förvänta dig ingen storhet. Det är ett bra vin i sin stil, men 1975 var en djävla svår årgång.

jag drack den för några månader sedan, den var helt ok. Drick den nu och njut.
Jag håller med om det som winepunker skriver "förvänta dig inget storslaget vin"
 
Toppen