Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

sunqan skrev:
[size=1em]suck...[/size]
[size=1em]Château Latour à Pomerol 1996 (1bt) 1997 (2bts) - Slutpris 4800 för ett vin som kostar ca 50€/flaska[/size]
men, men är det inte ett bra pris för Latour ::). Jag som sett att Latour kan kosta flera tusen per flaska ;D
 

sunqan

Vinös
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

det kanske är lika bra att SB finns med för att stävja de värsta avarterna... annars får vi väl se en pall 2008 Foot Of Africa byta ägare för 50000
 
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

sunqan skrev:
det kanske är lika bra att SB finns med för att stävja de värsta avarterna... annars får vi väl se en pall 2008 Foot Of Africa byta ägare för 50000
Har faktiskt kommit fram till samma slutsats. Själv köper jag ju majoriteten av mitt vin utomlands och samtidigt så vill majoriten av svenskarna ha kvar SB. Man får se det som ett skydd för befolkningen helt enkelt och en möjlighet för oss insatta att roa oss lite ::)
 

Per Stade

Lege artis
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

shorepower skrev:
Den gick för 4000.-) till slut. Dvs 4950 SEK för köparen.. Det är väl bara att gratulera säljaren. Herregud att folk inte kan kolla priser innan de bjuder

Jag säljer en flaska för bara 4900:-. Och kan tänka mig 10% rabatt till den som köper en låda.
 

Andreas L

Medlem
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Andreas L skrev:
Jag Hade Vieux Chateau Certan för 4800 tills för ett par timmar sedan, ett stort vin men kan fortfarande köpas för 150 EUR per flaska i Bordeaux. Förra auktionen fick jag en dubbelmagnum 1995 för 2200, hyggligt prisvärt...

Håller med, många tomtar som inte vet vad dom gör...

Alltså 6 fl för 4800...

Tror att de gick för 15000, folk har ingen susning.
 

Elvis

Medlem
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Undrar hur de sätter utropspriserna förresten. Vissa är väldigt höga (1999 Bollinger VVF, till exempel, som ligger ungefär på dubbla marknadspriset) medan andra är märkligt låga.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Intressant också att comtes 96 och salon 96 har samma utgångsbud.

Orkar inte gå igenom allt. Blir bara deppad. ;)
 

sunqan

Vinös

CH

Medlem
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Då var veckans stadsauktion över och av de få flaskor jag lämnade in så blev alla sålda till min stora glädje.
Svider som sagt att bli av med några flaskor men de pengarna kommer återinvesteras snabbt.

Någon som köpte något? Priserna låg kvar på en rimlig nivå i förmiddags men rusade ganska ordentligt sista timmen.
 

Ilza

Medlem
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

CH skrev:
Då var veckans stadsauktion över och av de få flaskor jag lämnade in så blev alla sålda till min stora glädje.
Svider som sagt att bli av med några flaskor men de pengarna kommer återinvesteras snabbt.

Någon som köpte något? Priserna låg kvar på en rimlig nivå i förmiddags men rusade ganska ordentligt sista timmen.

Det var bara skumpan och det vita som slutade idag, det röda ligger kvar 1-2 dagar till.

Din Belle Epoque 85 jag köpte?
 

CH

Medlem
SV: Dryckesauktioner i Sverige och utomlands

Ilza skrev:
Din Belle Epoque 85 jag köpte?

Nope, Belle Epoque säljer man inte, de dricker man upp.
Grattis till 2 bra köp om du tog båda.

Jag gjorde mig av med div skumpor från 1990 som tyvärr inte imponerat när man provat dem.
 
Toppen