Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Dubai

SUPRA

Bäst
Jag åker till Dubai om några dagar.

Inget bokat...drygt en vecka. Tar med mig en tioåring.

Vart ska jag bo?
Göra?
Se?
Äta?
 

Elvis

Medlem
Dubai Aquarium inne på Dubai Mall är kul för barn. Det finns också något som heter SEGA Republic i Dubai Mall som säkert också är uppskattat (min son var för liten för det när vi var där). Och från Dubai Mall kan man promenera ut och ta en titt på The Dubai Fountain och Burg Khalifa. En lagom dagsutflykt.

Resten av tiden skulle jag tillbringa på hotellområdet (jag utgår ifrån att ni bor på ett hotell med pooler och strand).
 

Sörplarn

Medlem
Tipsa dock har jag aldrig varit där med barn utan endast via Jobb.

  1. Kamelridning på stranden, tyckte själv det var kul och man kan kamel-surfa om man vågar på det.
  2. Shangri-La Hotel, har inte bott där då jag både på en båt, men det såg riktigt trevligt framför allt resturangen, Grand Hyatt Dubai såg snuskigt trevligt ut på utsidan, med makalös inredning.
  3. Den konstgjorda öarna är ett måste att se, galen idé.
  4. Öken-safari, hyr en terräng bil.
  5. Festival-City.
  6. Zebell-Palatset, kommer inte ihåg hur det stavas.
  7. Burj-Khalifa är även det ett måste som Elvis nämner.
Stor nackdel med Dubai är att det är jävligt dyrt framför allt nu när kronan har tappat lite, finns ju även diverse kebaber och glöm ej deras hårda alkohol-politik som får de flesta inom IOGT-NTO sin mun att vattnas, dock har många av hotellen barerna ett hyfsat utbud.

Mat så tycker jag Gaucho en Argentiskt restaurang var helt ok, och stort sätt en vinlista endast på Argentiska viner, här är vinlistan.
Finns några vinbutiker här och var, tänk bara på att lägga det i en ryggsäck eller något, ett tips är att köpa på flygplatsen innan då jag själv upplevde det dyrt och tråkigt, mycket som säljs framför allt Champagne är stortsätt NV, ta med sig något gott från den egna vin-källaren skulle jag göra nästa gång jag åker dit.
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
Kort feedback.

Hade en trevlig vistelse.

Bodde på Al Qasr och Atlantis. Fantastiska hotell men Al Qasr är favoriten, dock kanske inte optimalt för barnfamiljer.
300 kr för frukost. Så för mig och min son blev det 450 kr per dag bara i frukost, på ett hotell som inte precis var billigt till att börja med.
Så god var inte frullen ;)

Vattenlanden är fantastiska, ett måste att besöka och kan inte säga vilket som var bäst.
Badvakter var 20e meter...

Akvariet i Atlantis var också mega, men det i gallerian inte långt efter.

Burj-Khalifa är ett måste, men tyckte inte det var så fantastiskt egentligen.

Tyckte det var ett enormt DYRT ställe att besöka, men klimatet m.m. är skönt för oss på vintern.
 
Toppen