Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

eBay

anders

Medlem
SV: eBay

Keen skrev:
"Hämtas enbart i München"

...undrar om vi kan luska reda på adress och skicka anders att norpa skiten :D

Auktionsverket och SS tar 35% (tror jag) i kommission. Jag tror jag kan ge ett kompispris här och nöja mig med 10. :D
 

Per Stade

Lege artis
SV: eBay

Fick hem 6 st Riedel Sommeliers glas "Jahrgangschampagner 4400/28".
Gick på 1500:- inklusive frakt vilket får betraktas som anständigt pris.
Älskar våra Juhlin-glas men de har den tråkiga ovanan att gå sönder.
Precis ovanför foten. Själva kupan, som är tunn som en såpbubbla,
håller men inte benet. Någon som har samma erfarenhet?
 

Bubblaren

Medlem
SV: eBay

Per Stade skrev:
Fick hem 6 st Riedel Sommeliers glas "Jahrgangschampagner 4400/28".
Gick på 1500:- inklusive frakt vilket får betraktas som anständigt pris.
Älskar våra Juhlin-glas men de har den tråkiga ovanan att gå sönder.
Precis ovanför foten. Själva kupan, som är tunn som en såpbubbla,
håller men inte benet. Någon som har samma erfarenhet?

Aj då - det har hänt ett av mina Juhlin champagneglas!
Jag har sagt det till Richard men han hade inte hört fler som drabbats. Tror han är tacksam om du hör av dig och berättar att även du drabbats. Antar att Julle har intresse att ta upp det med Rejmyre om det är fler som råkat illa ut.
Hör av dig om du behöver kontaktuppgifter.
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: eBay

Jag öppnade min första dispyt på Ebay idag efter att en säljare inte skickat mina flaskor eller svarat på mina mail på över en vecka. Knappt 2 timmar efter att jag öppnat den så dyker det upp ett svar från honom och när jag läser det så kunde jag inte annat än skratta.

Hello CH, I ask me to excuse. I left to Kazakhstan on spaceship start. Saw off in space of my friend Maxim Suraeva. Today has arrived home. Tomorrow all I send. Do not worry! Excuse for a delay. Good weekend, Serge
 

vintjej

Medlem
SV: eBay

CH skrev:
Jag öppnade min första dispyt på Ebay idag efter att en säljare inte skickat mina flaskor eller svarat på mina mail på över en vecka. Knappt 2 timmar efter att jag öppnat den så dyker det upp ett svar från honom och när jag läser det så kunde jag inte annat än skratta.

Yekshemash! Hoppas det inte är jäst geturin du får...:D
 
Trådskapare
CH

CH

Medlem
SV: eBay

Elvis skrev:
CH, har du börjat köpa från eBay i östblocket?

Nej det var faktiskt från Tyskland och säljaren är 100% efter 1482 omdömen så jag antog att allt var i sin ordning. Ett antagande som kan visa sig vara ett väldigt stort misstag nu så här i efterhand.
 
Toppen