Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Edsbacka Krog ** stänger

Melker

Medlem
SV: Edsbacka Krog ** stänger

lite trist.. Har alltid varit ett kanonställe, även mycket bra julbord (ni hinner i år). Hur är det med Edsbacka bistro? Stänger den också?
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Edsbacka Krog ** stänger

Jag har bara ätit på bistron en gång, och har inga planer på att göra det igen.

Dyrt, surrigt, dålig servcie och maten gör jag mycket bättre själv.

Sedan Jan Guillou sa i TV att Edsbacka var "äckligt" har det fastnat i huvudet. Men nu ska jag iaf dit, sista dagen de har öppet! :D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Edsbacka Krog "öppnar" !!

Edsbacka krog, Sveriges äldsta krog, lever vidare och kommer att drivas av Stockholms Fisk, beslut fattades idag.
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Edsbacka Krog ** stänger

Nu är det bara några dagar kvar till mitt besök - lär dröja ett tag innan vi har två ställen med 2 stjärnor igen?
 
Trådskapare
SUPRA

SUPRA

Bäst
SV: Edsbacka Krog ** stänger

Jag har en teori. Jag är nog långt ifrån ensam om den.
Jag tror att Edsbacka Krog väljer att stänga med flaggan i topp.
Skälen är flera.
Ekonomi. http://www.allabolag.se/5562226265 siffrorna för 2009 är med nu...
Vem vill slita häck för detta resultat?
Jag gissar att kunderna också befinner sig inne i centrala Stockholm, och hellre
sparar taxipengar än att rulla ut till Sollentuna. Inne i stan finns det ju dessutom ett liknande alternativ numera.
Dessutom tror jag att man kanske känner att stjärna nummer två hänger löst, och
då finns det väldigt få anledningar till att ta den där taxiresan.

Having said all that...

Vi åt en mycket god middag. Mina högt ställda förväntningar infriades inte riktigt, men det var en mycket bra meny.
Det är dock svårt att hitta saker som "står ut", det är inga starka smaker eller kryddor precis utan snarare en mild blend.
Piggvaren var suverän! Kycklingen smakade underbart, men jag hade gärna sett att det var lite mer tryck i såserna och då pratar jag inte om
cayennepeppar utan bara mer smak.
Blåmögelosten var nog det som stod ut mest.

Baconglassen var riktigt läskig. Ingen höjdare! I övrigt är det svårt att hitta bottennapp.

Och jag tycker tyngpunkten var för stor på efterrätterna.
Varför har man 4 efterrätter av totalt 9 rätter? Som avslutas med chokladpraliner.
Nej, jag hade mycket hellre sett ännu en huvudrätt med rödvin.

Jämför jag med Joel Robuchon i London kändes deras kök betydligt mer avancerat.

En era har gått i graven. Det märktes på personalen. Det var inte precis klackarna i taket om man säger så,
men väldigt bra service utan att de borstar brödsmulor som inte finns (vilket jag avskyr).
Jag vet inte om alla jobbade denna speciella kväll, eller om det normalt är så mycket personal på plats?
Personalfesten var på söndagen...

edsbacka2010.jpg
 
Toppen