Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

En annorlunda fråga,,,,,, eller inte?

TEGE

Medlem
Jag har en liten fundering m.a.p typ av vin att lagra, och tänkte höra hur NI tänker.
Efter en snabb titt i mina hyllor så kan jag konstatera att 90% av dom röda vinerna
är rustika, kraftiga viner med ganska hög alkoholhalt (14-15%). Dvs vin som passar till kraftig, robust, smakrik mat.

Men,, i mitt kök lagar jag sällan 90% den typen av mat pga olika orsaker. Det händer givetvis, men jag vill/måste variera med fågel och mindre kolestorolrik mat.
Hur tänker ni angående detta? Sitter ni också med samma typ av viner? Eller har ni hittat vintyper som passar både ”lättare” mat och lagring?
Detta kanske är en jäkligt dum fråga, men jag vågar iaf skjuta från höften 8)
 
Toppen