Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

En förpackning jag inte sett förut...

Var igår inne på Systemet och fick syn på en typ av vinförpackning av samma (låga) klass som BiB, om kanske inte t.o.m. ännu lite lägre. Det var helt enkelt en slags plastpåse med handtag och kran (och t.o.m. den omtalade nivåindikatorn). Usch och fy! Men det är klart, om man skall ha BiB, varför inte löpa hela linan ut? Varför inte bespara sig kartongen, egentligen? Så det skulle egentligen inte förvåna mig särskilt mycket om det blir en trend framöver.

Är det förresten någon annan som sett typen av förpackning?

Vinet ifråga hette för övrigt Douglas Green, ifall nu någon undrar. Såg ett annat vin i samma typ av förpackning på ett annat bolag senare under dagen, men lade inte det på minnet.
 

Lando

Medlem
SV: En förpackning jag inte sett förut...

Härligt, man kan nog med fördel spruta skiten rätt ner i halsen utan att bekymra sig om glas också. Tror nog det smakar bättre om man slipper känna doften med hjälp av ett vinglas.
 

Elvis

Medlem
SV: En förpackning jag inte sett förut...

Haha, ser nu att SS lagt till en ny form av förpackning i sin sökfunktion: "vin i påse". :D

Det finns hittills bara tre påsar på SS, varav en enliterspåse från Spanien som heter Señor Tinto för 59 kr. Det är ju perfekt för båtutflykten! ;)

BiB kallas ibland elakt för "Kicki Danielsson-festis" - jag undrar vad påsarna ska kallas för? Omvänd stomipåse?
 

sunqan

Vinös
SV: En förpackning jag inte sett förut...

jag vet inte vad osm gör mig mest sorgsen... påsvin eller vodka/rom på BIB...

-sunqan
PS... jo förresten... att folk köper det för att ha nåt gott att dricka till helgen :'(
 
Toppen