Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

En Primeur 2024

Jag kommer köpa en primeur 2024?

• Ja

Votes: 1 7,1%
  • Nej

Votes: 8 57,1%
  • Avvaktar

Votes: 5 35,7%

• Total voters
    14
Kampanjerna har dragit igång med vad som ser ut som kraftigt reducerade priser.

Lite info här Bordoverview.

Jag är lite avvaktande till årgången än så länge men preliminärt ställt in siktet på Durfort-Vivens och Giscours.

Hur går tankarna hos övriga?

matage

Medlem
Priserna är ju minst sagt tilltalande om man ser till vad de kostat senaste åren (som iofs varit galna).
Jag fortsatte med min vertikal på Gruaud-Larose (ner dryga 30% jmf med ifjol och nästan 40% ned sen 2022) och så tog jag en låda Monbousquet plus en Marie-Janne-butelj Batailley.
Den sistnämnda är en 225cl flaska framtagen för att fira deras 100års-jubileum som jag tyckte vore skoj :)

Johpe

Medlem
var brukar ni köpa Bdx en primeur (o ev Tysk riesling en primeur oxå)? (jag har hittills bara handlat en primeur från Philipsons och misstänker att det finns fler o bättre ställen?)

matage

Medlem
var brukar ni köpa Bdx en primeur (o ev Tysk riesling en primeur oxå)? (jag har hittills bara handlat en primeur från Philipsons och misstänker att det finns fler o bättre ställen?)
Jag har viner på MFW sen många år (känns tryggt med extern förvaring ;) ) och har köpt Bdx via deras medlemsförmedling.

Trådskapare
Barolonissen

Barolonissen

Medlem
Jag tycker Philipson är bra. Framförallt att allt redan ingår. Winefinder må ha ett bra utbud men där behöver man dels pröjsa vinet vid köp sen skatt och tull mm när viner levereras.

Toppen