Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

En tråd som inte finns för saker som aldrig hänt (när man spottat i hinken)...

Crist(al)ian 77

50 Shades of Grape
Administratör
Vegas-regeln: Det som skrivs här stannar här 8)
Fight Club-regeln: Du snackar inte om Fine Wines :-X

Själv var jag på ett Vinferno nyligen och pga det var länge sen sist var alla laddade till tänderna och med ett snitt som konvergerade mot tre så skulle vi bege oss därifrån. Naturligtvis hade jag med mig egna glas, 6 st Orrefors Difference (Inget j@vl* glassnack nu tack ::) ). Jag packade ihop dom och ringde en taxi som jag inte fick tag på varpå vi knallade bort till busstationen. Där kände jag för att undersöka vegetationen av förekommen anledning. Samtidigt kommer bussen och jag hoppar på när jag upptäcker att jag inte har med mig påsen med 4 glas. Då säger CH att nä dom är nog kvar i källaren (om CH kommer ihåg detta låter jag vara osagt, men i sann sosseanda är det naturligtvis inte mitt eget fel.) och vi åker in till stan och beställer käk på Yaki som har köket öppet hela natten. Blev pilgrimsmusslor och ryggbiff som nattmat för min del...

Dagarna senare visar det sig att glasen inte är i källaren :eek:

Visserligen slapp jag diska dom men detta gjorde det till min dyraste kväll hittills! :p Samtidigt som någon oförstående stackare på Hisingen hittar ett gäng champagneglas i buskarna...


Någon som känner sig manad att fortsätta tråden?



Vinferno%252018%2520maj%2520cut.jpg

Orsak och verkan. ;D
 

SUPRA

Bäst
SV: En tråd som inte finns för saker som aldrig hänt

Vaknat upp med en Trygg Hansa-livboj i rummet. Tydligen hade jag den runt nacken på nattbussen hem, säger de som kom ihåg. ::)
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: En tråd som inte finns för saker som aldrig hänt (när man spottat i hinken)...

Åkt alla linjer till respektive ändstation på roslagsbanan. Hela natten. Tog några timmars uppehåll på en bänk i Kårsta innan tågen började gå igen.
Åkte några turer till... lyckades hålla mig vaken och klev av rätt, hos dåvarande flickvän, kl 1100 på förmiddagen.

Varför jag inte tog taxi? Det undrar jag med...
 

kayaker

Cyklist
SV: En tråd som inte finns för saker som aldrig hänt

SUPRA skrev:
Vaknat upp med en Trygg Hansa-livboj i rummet. Tydligen hade jag den runt nacken på nattbussen hem, säger de som kom ihåg. ::)
Det slår min fjädrande Triumfglasskylt. ;D
 

Henrik J

Medlem
SV: En tråd som inte finns för saker som aldrig hänt

kayaker skrev:
Det slår min fjädrande Triumfglasskylt. ;D

Och kanske också min OK/Q8-flagga i fullstorlek (från flaggstång).
 
Toppen