Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Epernay - Tips på besök och butiker

Mathias

Medlem
Jag ska under sommaren bila ner till Epernay och vara där ett par dagar med familjen.
Jag behöver tips på sevärdheter!
Jag vill försöka hinna med så många champagneprovningar, vingårdsbesök och producentbesök som möjligt under dom två dagarna.
Finns det något bra ställe att hyra elcykel, eller har du något tips på någon som hämtar upp i hjärtat av Epernay och åker runt en bra tur med några olika besök hos odlare?
Det ska vara gång eller cykelavstånd eftersom jag vill undvika bilåkandet och det är inte så säkert att resten av familjen vill följa med på x vinprovningar.
Vilka butiker kan ni rekommendera att ta en titt i?
Bra aktiviteter i Epernay för resten av familjen som inte vill testa Champagne? Vilken turistfälla med rundturståg under marken är bäst, Mercier?

Toppen