Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era bästa viner 2008

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Era bästa viner 2008

Shit... Jag är ju kass på att föra noteringar och har nog inte uppdaterat CT på ett halvår, men jag ska göra ett försök att minnas lite av 2008 i alla fall..

1) Bästa röda: Mon Aieul
2) Bästa torra vita: Eh.... Drack jag någon bra?
3) Bästa söta vita: Den på infernot var ju trevlig...
4) Bästa halvtorra vita: Inte den blekaste
5) Bästa mousserande: 88 Desbordes Amiaud
6) Årets mest positiva överaskning: 2001 Juget-Brunet
7) Årets mest oväntade: Roederer Estate l'Ermitage 2000
 

CH

Medlem
SV: Era bästa viner 2008

Keen skrev:
Tror inte det, blir nog henriot enchantelerasdrtfsdgt, nåt sånt, 88:an som får komma med. Och så nåt rött.

Då gäller det att jag kommer ihåg att plocka med den. Fast med tanke på vad du håller som gisslan så är väll den chansen väldigt liten.
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era bästa viner 2008

Ärligt, jag gillar Ermite. Det är fan ett habilt bubbel!

Det här kommer jag att få brinna för!
 

R.P

Medlem
SV: Era bästa viner 2008

Vore bra om man kunde lära sig att föra noteringar, och det skulle bli lättare att svara i dylik tråd, återkommer...:-\
 

R.P

Medlem
SV: Era bästa viner 2008

1) Bästa röda: Doix -01
2) Bästa torra vita: Kan inte välja en, men nån Albarino
3) Bästa söta vita: Svårt, men jag tror Trafford Straw Wine
4) Bästa halvtorra vita: Pass
5) Bästa mousserande: Belle Epoque -96
6) Årets mest positvia överraskning: Spanska söta typ MR Mountain Wine och Vi de Gel
 

Håkan

Medlem
SV: Era bästa viner 2008

Krisman skrev:
1) Bästa röda: Gevrey-Chambertin Minot-Perrot La Perrières 2000
2) Bästa torra vita: Druckit mycket bra vitt i år, Alain Graillot Crozes-Hermitage var sjukt bra, eller nån Riesling från österike eller tyskland. Vet inte faktiskt vilket bästa vita iår var.
3) Bästa söta vita: Yquem 88 tror jag att det var.
4) Bästa halvtorra vita: Jos Christoffel Riesling Auslese 1982
5) Bästa mousserande: Krug 79, 88 Pol Roger magnum 1990
6) Årets mest positiva överaskning: Krug degorgerad för 10 år sedan.
7) Årets mest oväntade: En Petrus från 70-talet som jag fick blind när jag tittade in på grappe en dag.

Fan att man inte skriver upp vad man provar och hur de var.
Intressant att både du och jag har en Bourgogne från skitårgången 2000 som bäst ;D
 
Toppen