Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era recept på köttfärslimpa

R.P

Medlem
Gjorde en för första gången nu i veckan, jag körde på: ca 500g nötfärs, 2 ägg, 1-2 dl grädde, en riven lök och en matsked dijonsenap, lindade in den i bacon, ca 50-60 min i 170 grader. Blev hur bra som helst, gjorde svampsås på skyn. Helt otroligt enkelt och god vardagsmat, finns hur mycket recept/varianter som helst på köttfärslimpa, hur gör ni er "limpa"?
 

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era recept på köttfärslimpa

you are on the slippery slope towards tacotårta....


Skämt åsido! Jag har banne mig inte gjort någon köttfärslimpa på evigheter, men det känns som att en ordentlig mängd gräddbröd är nödvändigt för att få den luftig och mör och inte bara som en köttsula.
 
Trådskapare
R

R.P

Medlem
SV: Era recept på köttfärslimpa

Krug skrev:
you are on the slippery slope towards tacotårta....


Skämt åsido! Jag har banne mig inte gjort någon köttfärslimpa på evigheter, men det känns som att en ordentlig mängd gräddbröd är nödvändigt för att få den luftig och mör och inte bara som en köttsula.

Jag vet hur WT köttfärslimpa är, men det är så retro att jag var tvungen...
 

vintjej

Medlem
SV: Era recept på köttfärslimpa

Krug skrev:
you are on the slippery slope towards tacotårta....

Nej, köttfärslimpa är mer "falsk fläskfilé". Alltså snäppet festligare.;)

F ö brukar jag tycka att den måsta vara rätt lös i konsistensen när man gräddar den för att den inte blir för torr. Lök och morötter runtom som får stekamed och gotta sig i fettet brukar bli gott också.
 
Toppen