Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste cigarrköp

Trådskapare
L

lepatrik

Medlem
SV: Era senaste cigarrköp

Beställde igår

Bolivar Royal Corona $165 USD
Montecristo Sublime LE (10) $ 199 USD
Romeo y Juliet "Duke" LE (10) $159 USD
Ramon Allones Specially Select (25) $ 165 USD
Bolivar Petit Corona (25's) $ 125 USD

tycker min handlare hade bra priser på dessa raringar och hade bra exemplar inne tydligen :)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste cigarrköp

Kom precis hem från Portugal och fick lite oväntat med mig några kubaner eftersom de var ganska humant prissatta på Lissabons flygplats.
1 låda (10x pinnar i lådan) vardera av Montecristo no2 och RoJ Churchills samt 5x Cohiba Siglo 4. Plockade även med mig en Ron Zapaca 23 och totalt gick den notan på 350 euro vilket knappast kan klass som dyrt och då var det en liter Ron som jag fick också. Verkar som det kommer bli en del rökande i mellandagarna.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste cigarrköp

I tisdags kom jag över ett fempack med Cohiba Lanceros som enligt säljaren på La Casa del Habano skulle vara 5 år gamla.
Blev även ett paket Cohiba Club och Montecristo Puritos från samma ställe.

I fredags däremot slog jag till på något jag funderat på länge nämligen en pipa. Det blev en Chacom av enklare typ för att se om det var något för mig och till den blev det Fribourg & Treyer Evans Blend. Provade den i lördags och ångrar grovt att jag funderat så länge på det istället för att testa det direkt.

Vansinnigt gott och skönt gubbigt!
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste cigarrköp

CH skrev:
I tisdags kom jag över ett fempack med Cohiba Lanceros som enligt säljaren på La Casa del Habano skulle vara 5 år gamla.
Blev även ett paket Cohiba Club och Montecristo Puritos från samma ställe.

I fredags däremot slog jag till på något jag funderat på länge nämligen en pipa. Det blev en Chacom av enklare typ för att se om det var något för mig och till den blev det Fribourg & Treyer Evans Blend. Provade den i lördags och ångrar grovt att jag funderat så länge på det istället för att testa det direkt.

Vansinnigt gott och skönt gubbigt!
Gubbigt var sanna ordet, pipa och skägg = dubbelgubbigt. Med keps outalbart ::)
 

R.P

Medlem
SV: Era senaste cigarrköp

Trots att jag egentligen inte borde så blev det en låda på 25 RyJ Churchills från Top Cubans.
 

R.P

Medlem
SV: Era senaste cigarrköp

Blev ett par lådor till från Top Cubans, Partagas Shorts och Hoyo Epicure No. 2

CH, vart köpte du pipa, online? Blev väldigt sugen på att testa!
 

CH

Medlem
SV: Era senaste cigarrköp

Var inne på Brogrens och köpte den. Har kollat in pipa flera gånger innan men denna gången hade jag ett glas vin i kroppen. Ångrar mig inte en sekund. Ersätter inte garrarna men kompletterar väldigt bra. Rekommenderas verkligen! Jag köpte ganska enkla grejer bara för att testa så det blir väll uppgradering snart.
 

R.P

Medlem
SV: Era senaste cigarrköp

Ok, jag får ge mig ut i Barca på pipjakt, finns ju hur mycket bra tobaksaffärer som helst när det kommer till pinnar, men när det gäller pipor så är den avdelning nästan alltid bara fylld med haschpipor och bongar...

Online har jag inte heller hittat nåt ställe som varit speciellt bra tyvärr.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste cigarrköp

Piptobaken tog slut i helgen så det blev påfyllning med 50g vardera av Fribourg & Treyer Evans Blend & Ashton Rainy Day.
Fyllde även på med lite enklare cigarrer inför semestern.
4x EM 1823 Robusto
4x EM Don Pedro
4x Romeo y Julieta No. 3 Tube
4x Partagas de Luxe
4x Tribunal Robusto
4x Flor de Copan Robusto
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste cigarrköp

CH skrev:
4x EM 1823 Robusto
4x EM Don Pedro
4x Romeo y Julieta No. 3 Tube
4x Partagas de Luxe
4x Tribunal Robusto
4x Flor de Copan Robusto

Hur lång semester har du? ;)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste cigarrköp

Elvis skrev:
CH skrev:
4x EM 1823 Robusto
4x EM Don Pedro
4x Romeo y Julieta No. 3 Tube
4x Partagas de Luxe
4x Tribunal Robusto
4x Flor de Copan Robusto

Hur lång semester har du? ;)

En vanligt svenssonsemester men det brukar komma folk på besök och då brukar det gå åt en hel del röka, därav mängden och att de är av den lite enklare sorten. Sedan brukar det vara en ganska hög berusningsnivå också när det väll blir röka och då känns det lite onödigt att bjuda bort sina dyrgripar.
 

Sarco

Medlem
Toppen