Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Priset hade lite med det att göra :(

Ingen aning vad den kostar men du vet vad jag mena...; Köper jag endast en flaska så är den korkad, - så är det bara!
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Nu har du ju jinxat mig! Bäst jag inte hämtar ut den :(

Neeeeeeeeeee..... Jag kan inte jinxa någon förutom mig själv. Klart du ska hämta ut den! Men det är nog bäst att jag är med och delar på den inom två år för att vara på säkra sidan!
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Jos skrev:
Neeeeeeeeeee..... Jag kan inte jinxa någon förutom mig själv. Klart du ska hämta ut den! Men det är nog bäst att jag är med och delar på den inom två år för att vara på säkra sidan!


Vette fan, om du är med kommer den garanterat vara korkad!
 

Dexter

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Exception Blanche Grand Cru 1999 (nr 99347)
Jacques Selosse Brut Initial (nr 95809)
Krug Grande Cuvée (nr 7494)
Lachèze Brut 2007 (nr 7420)
Gosset Brut Excellence (nr 81527
 
SV: Era senaste vininköp.

Dexter skrev:
Exception Blanche Grand Cru 1999 (nr 99347)
Jacques Selosse Brut Initial (nr 95809)
Krug Grande Cuvée (nr 7494)
Lachèze Brut 2007 (nr 7420)
Gosset Brut Excellence (nr 81527
Kul lista, för direkt konsumption eller för att spara?
 

Dexter

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Alla ska drickas i morgon, utom Jacques Selosse Brut Initial den ska sparas.
Istället blir det en Bruno Paillard -96
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Lite blandat Bourgogne, bl.a. ett par flaskor Nuit St Georges Terres Blanches -02 från Giroud på ren impuls... Någon som druckit just den? Drickbar?
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Sådär, nu har jag börjat fylla på vinkylen med annat än champagne:

2 st FX Pichler Grüner Veltliner Urgestein Terrassen 2008
2 st FX Pichler Riesling Loibner Oberhauser Smaragd 2008
2 st Coteaux du Layon Cuvée Le Paon 1990

Anders öppnade mina ögon för Pichler på det första vininferno jag var med på, och jag har provat flera sedan dess. Coteaux du Layon var ett tips från shorepower.

Jag passade dessutom på att beställa
6 st Castillo Perelada Finca Malaveïna 2006
4 st Thierry et Pascal Matrot Meursault 2002

Det spanska vinet fick min fru i julklapp av sin chef och det var en trevlig bekantskap till rimligt pris. Vita bourgognen var tips från Krasnojarsk.
 
SV: Era senaste vininköp.

Fick så min Jacquesson Avize Grand Cru 2000 köpt. Nu är det bara och vänta på tillfälle och sätta upp ett kösystem för allt vin jag köper men inte dricker. ;D

Elvis, bra att du fick med meursaulten. Första "gamla" Meursault jag druckit, och den var helt klockren i Riedels pinotglas. Måste nog skaffa några Matrot till.
 

ae

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Sådär, nu har jag börjat fylla på vinkylen med annat än champagne:

2 st FX Pichler Grüner Veltliner Urgestein Terrassen 2008
2 st FX Pichler Riesling Loibner Oberhauser Smaragd 2008
2 st Coteaux du Layon Cuvée Le Paon 1990

Anders öppnade mina ögon för Pichler på det första vininferno jag var med på, och jag har provat flera sedan dess. Coteaux du Layon var ett tips från shorepower.

Jag passade dessutom på att beställa
6 st Castillo Perelada Finca Malaveïna 2006
4 st Thierry et Pascal Matrot Meursault 2002

Det spanska vinet fick min fru i julklapp av sin chef och det var en trevlig bekantskap till rimligt pris. Vita bourgognen var tips från Krasnojarsk.

Kommer div äldre årgångar från de Montille i BS den 1:a. Pommard Rugiens 2001 och Volnay ngn från 1997. Börjar i a f närma sig drickfärdighet.
 

bmf

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Hämtade ut 2 st Jacquesson Avize Grand Cru 2000, 2 st Jacquesson Brut 1997 (blir till att prova i helgen) samt en låda budgetbordeaux Ch Le Doyenné -05 samt beställde en låda Ch Cambon la Pelouse -06.
 
SV: Era senaste vininköp.

bmf skrev:
Hämtade ut 2 st Jacquesson Avize Grand Cru 2000, 2 st Jacquesson Brut 1997 (blir till att prova i helgen) samt en låda budgetbordeaux Ch Le Doyenné -05 samt beställde en låda Ch Cambon la Pelouse -06.

Säg gärna till hur 97:an var. :) Blir det 2000 till helgen också?
 

bmf

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Det blir nog bara -97:an i helgen men jag återkommer med mina intryck. Ska fira att jag går på 6 månaders föräldraledighet i morgon. Tyvärr lär väl vinbudgeten krympa avsevärt det närmsta halvåret misstänker jag.
 
Toppen