Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

bmf

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Fortsätter på mitt Bourgognespår genom inköp av Etienne Sauzet Bourgogne Blanc -08 och Chassagne-Montrachet -08.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Lite spontanköp inför midsommar:

Krug 1988
Cristal Rosé 1995
Winston Churchill 1996
 
SV: Era senaste vininköp.

Lite gott inför helgen

Cristal 1996
Salon 1995, magnum

samt att UPS nu äntligen kom med ett gäng lådor av vin som var inköpt tidigare, Diebolt-Vallois Fleur De Passion magnum 2004, Pierre Moncuit Cuvée Nicole Moncuit Vieille Vigne 2002, Jacques Lassaigne Colline Inspirée magnum, Paul Bara Comtessa Marie De France 1999, Jacques Lassaigne Millésimé 2002 och lite annat smått o gott gör inte livet sämre.
 

Ilza

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Barbaresco Asili Riserva 2005
Barbaresco Rabaja Riserva 2005
Barbaresco Montestefano Riserva 2005
Fiancée 2007
 

Segol

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Millesimes.
Jag var egentligen inte ute efter det men snubblade på det o priset var så bra att jag inte kunde låta bli, eftersom jag handlat av dem åtskilliga gånger tidigare känns det hyfsat säkert men vi får väl se när leveransen kommer...
 

bmf

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Är Millesimes bra att handla ifrån? Dom har mycket intressenta viner. Vad brukar frakten ligga på? Leveranstider?
 

Segol

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Ja, jag tycker Millesimes är bra.
Det finns nog många här som har testat betydligt fler näthandlare än jag gjort så jämförelser mellan olika handlare överlåter jag med varm hand åt nån annan...

Jag beställer inte pallvis utan en standardbeställning från mig är på ett par lådor o då brukar frakten landa på ca 50:-/flaska.
Det brukar ta 1-2 dagar från att du lagt order tills du får ett mail där de ger ett prisförslag för frakten på det du beställt, det inte finns nån färdig fraktprislista till Sverige. Om du accepterar det o betalar tar det såklart några dagar via banköverföring för pengarna att nå dom varpå vinet skickas.
Själva leveransen brukar ta ca 1 vecka.
 

Allaboda

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag har också bara bra att säga om Millesimes. Handlat där ett par gånger utan några problem. Ett plus är att lådorna de skickas i väldigt bra att frakta vin i, t.ex. på flyg.
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Har också bra erfarenhet av Millesimes. Svarar på mail och verkar snabba och seriösa.
 
SV: Era senaste vininköp.

Var just och köpte en Dom Pérignon 2000, efter att en del här på forumet sagt att den skall vara bra att dricka nu. Tydligen har Parker gett den hyggligt bra (94), även om Juhlin gett den lite lägre med prestigechampagnemått mätt (minns ej om det var 89 eller 90).

Vill skaffa mig en egen uppfattning om årgången.
 
SV: Era senaste vininköp.

en låda Viña Tondonia Gran Reserva 2000 m ska bli kul att prova, en Rioja och rosé. Gillar normalt sätt varken eller men blivit försäkrad om att detta är en helt annan sak :)
 

Aqua Vitae

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

6 flaskor 2009 Minuty Rosé - kanske inte findricka - men välbehövlig halssvalka under heta sommardagar
 

matage

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Efter en tung kursvecka i London blev det äntligen påfyllning med 2 flaskor Belle Epoque Rose 2002 på Heathrow ;D

Det enda inköpet "på plats" begränsades till två olika sorters Umeshu från en hål-i-väggen-butik i Soho.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

We do like the plommongucka.

Is, sodavatten och umeshu. Gott skit!
 
Toppen