Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Fick en trevlig julklapp på posten igår

JUKtBl.jpg
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Era senaste vininköp.

johan1279 skrev:
Måste vara bästa julklappen klart bättre än klassikern 'fred på jorden' iaf :)
Jag har ju varit snäll i år
Då borde Tomten komma men en sån julklapp till mej
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Kostjan skrev:
Jag har ju varit snäll i år
Då borde Tomten komma men en sån julklapp till mej
Att döma av ditt foto så är det du som kommer med sådana julklappar till oss andra. ;D
 

Kostjan

Mot bättre vetande
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Att döma av ditt foto så är det du som kommer med sådana julklappar till oss andra. ;D
Haha
Men det är inget bra foto på mej, jag ser så kort ut
 

Henrik J

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Hämtade ut mina Chanoine 1995 idag. Kunde tyvärr inte motstå frestelsen att plocka upp ett par Fleur de Passion 2005 som stod kvar på hylla i butiken och såg ledsna ut. Detta trots redan ansträngd julbudget. Jag är en svag och dålig människa.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Henrik J skrev:
Kunde tyvärr inte motstå frestelsen att plocka upp ett par Fleur de Passion 2005 som stod kvar på hylla i butiken och såg ledsna ut. Detta trots redan ansträngd julbudget. Jag är en svag och dålig människa.

Du är bland likasinnade vänner här. Bra köp! ;)
 

matage

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Hämtade äntligen hem en beställning som legat hos brorsan en längre tid.

- 6 st Ch Kirwan 05
- 6 st Ch BelAir 07
- 6 st Dominus Naponook 07
- 12 st Don Sebastiani B Side 2009

Napanook var ett bonusvin som jag inte vet något om men det kan ju vara kul att testa. Nu ska jag bara se till att kunna behålla mer än små klunkar vatten i kroppen så kanske man kan testa något också. Formell klädsel på barnadop borde vara HazMat-dräkt...
 

Gurto

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Efter att ha konstaterat att jag måste dricka mer bra Brunello beställdes följande från atomwine.dk (för en dryg vecka sedan och anlände idag):

3 fl. Poggio di Sotto, Brunello, 2006

Detta efter att finare vinare hissade den. Var nöjd med Bruno Paillard som han höll högt så hoppas hans smak är lik min även denna gång :)
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Gurto skrev:
Efter att ha konstaterat att jag måste dricka mer bra Brunello beställdes följande från atomwine.dk (för en dryg vecka sedan och anlände idag):

3 fl. Poggio di Sotto, Brunello, 2006
En av de allra bästa producenterna och en "hygglig" årgång så du borde inte bli besviken.
 
Toppen