Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Krisman

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Vad ligger 1911 på? Jag kommer ihåg att jag stod och fundera på att köpa på mig ett gäng när det fanns massa på SS regeringsgatan!
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

magnum skrev:
Utmärkt ide!
Ska kolla om jag hittar nån av mina häften men årgångarna och procent sats har alltid varit förtryckta och kund, deg. datum mm handskrivit!

Men med ditt deg datum borde det vara 03/05! som jag tycker är den bästa dom gjort ;)

Som du vet så har jag ett gäng 1911, men inte har jag någnsin sett ett häfte! Har du fått det när du varit i hos JFC? *vill ha*
Har en egen notering om att de är 95/96/97.

/Anna
 

Lando

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Joakim skrev:
Var på regerings gatan igår. Då fanns det 3 st 1911 på bordet framför källaren. Kanske de finns kvar idag om någon är intresserad. Det fanns också 2 st mgm av Palmer 1996. Skynda och fynda!

Nån hann sno 1911:eek:rna före mig mig och inte nog med det, dom tre flaskorna Château Cantemerle som internet sa skulle finnas där var ochså borta. Tydligen byter Systembolaget datasystem på söndag så kanske kan det bli lite mer uppdaterat i framtiden.
 

gustav.K

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Lando skrev:
Nån hann sno 1911:eek:rna före mig mig och inte nog med det, dom tre flaskorna Château Cantemerle som internet sa skulle finnas där var ochså borta. Tydligen byter Systembolaget datasystem på söndag så kanske kan det bli lite mer uppdaterat i framtiden.

Det är välan bara regeringsgatan som byter system på söndag? Eller är det nånting annat än det nya kassasystemet du pratar om? Vidare är de där uppgifterna på internet alltid lite skumma. Uppdateras nog bara några få gånger om dagen.
 

Lando

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Ah, det kanske bara är Regeringsgatan som byter system, kan ha misstolkat var han sa där. Och ja, uppgifterna på internet är alltid lite skumma, vissa fel kan hänga kvar många veckor.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Joakim skrev:
Var på regerings gatan igår. Då fanns det 3 st 1911 på bordet framför källaren. Kanske de finns kvar idag om någon är intresserad. Det fanns också 2 st mgm av Palmer 1996. Skynda och fynda!

Jag blir så JÄVLA lack.

Jag beställde 6 st. och fick 3. Stor oårdning rådde!

Gissa vems flaskor som stod på bordet? :mad: Jag kan lova att de inte stod där någon dag innan. ::)

Palmer 1996 på Magnum är bara att beställa, så ingen panik.
 

R.P

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Fick tag i en Salon -96 och en Belle Epoque -96 i min lokala vinaffär, sista exemplaren. Köpte också på mig några spanska röda och några söta.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Idag blev det en Amarone och en okänd flaska rött som min lilla dotter tog och vägrade släppa taget om, nåväl den hade alkoholstyrka 14.5%
så hon kanske har god smak?

Gråter lite över att en av de fyra lagrade Krug Grand Cuvée jag hämtade ut igår gick till änglarna.
Paketet var mycket dåligt packat, i princip en låda med 4 st. Krug och lite bubbelplast så jag är mest förvånad att bara en flaska gick till kross.
Vi får se hur det går att få ut nytt på försäkringen, jag har iaf Posten som vittne på att en flaska var krossad.
Så går det när man klagar på alltför väl packade flaskor. Usch va illa utspilld skumpa luktar!
Hade mycket hellre druckit upp den. :'(
 

R.P

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Idag blev det en Amarone och en okänd flaska rött som min lilla dotter tog och vägrade släppa taget om, nåväl den hade alkoholstyrka 14.5%
så hon kanske har god smak?

Gråter lite över att en av de fyra lagrade Krug Grand Cuvée jag hämtade ut igår gick till änglarna.
Paketet var mycket dåligt packat, i princip en låda med 4 st. Krug och lite bubbelplast så jag är mest förvånad att bara en flaska gick till kross.
Vi får se hur det går att få ut nytt på försäkringen, jag har iaf Posten som vittne på att en flaska var krossad.
Så går det när man klagar på alltför väl packade flaskor. Usch va illa utspilld skumpa luktar!
Hade mycket hellre druckit upp den. :'(

Jag lider med dig. :'(
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Dom Perignon 1971 på Magnum. :D

Blir fint när man fyller jämt.

6af2_1.JPG
 
SV: Era senaste vininköp.

Nej, jag frågade El Burro Grande igår via meddelande. Dessutom ser jag på flaskan (vilken jag i skrivande stund har framför mig) att texten, rad för rad, överensstämmer med den på bilden.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Darth Angelus skrev:
Nej, jag frågade El Burro Grande igår via meddelande. Dessutom ser jag på flaskan (vilken jag i skrivande stund har framför mig) att texten, rad för rad, överensstämmer med den på bilden.

Ja är det samma som du har framför dig som det är på bilden så måste det vara rätt.
God var den i alla fall och det är aldrig fel att ha hemma.
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Ett sexpack dill&vanilj från Lealtanza. 2 kommer att gå åt på en vinprovning och sedan får vi se. I värsta fall får jag bjuda bort dem...
 
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
14e6yj6.jpg


Är inte det denna fast en annan årgång?
Flytande guld.
Jag har grottat ner mig lite ytterligare och det ligger till som så att producenten gör två söta på petit manseng. Dels Quintessence du Petit Manseng, men också en Quntessence du Petit Manseng Folie de Janvier. Den senare är av något högre kvalitet och är det vin som vi provade i lördags.

Tack alla förresten för en mycket trevlig kväll. Kom hem skönt bladig och ställde mig framför spisen och ångade fisk, öppnade en Henriot -95 (som förövrigt var något roligare än -89:an) Hej och hå vad trött jag har varit de två senaste dagarna... Men lätt värt det.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

El burro grande skrev:
Tack alla förresten för en mycket trevlig kväll. Kom hem skönt bladig och ställde mig framför spisen och ångade fisk, öppnade en Henriot -95 (som förövrigt var något roligare än -89:an) Hej och hå vad trött jag har varit de två senaste dagarna... Men lätt värt det.

Jag tyckte båda 89orna blev väldigt trevliga när de väll fått mycket luft, Jag hade kvar av båda när vi satte oss för att äta och den tiden gjorde dem båda gott.
Innan dess var de inte speciellt spännande.

Jag har Henriot 95 liggande så det var ju kul att veta vart den står smakmässigt. Kanske knäcker den efter helgens provning då.
 
Toppen