Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Bra köp!


Hoppas det, är väldigt dåligt bevandrad på årgångsrom. Tyvärr visade det sig att det inte enbart är 23-årig rom, utan att det är en blend av 6- till 23-årig. Så nån systemetnisse beklagade sig lite och sa att den var mycket bättre förr då det enbart var 23-årig, men köpte ändå då det fortfarande ska vara mycket bra.
 

Per Stade

Lege artis
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Hoppas det, är väldigt dåligt bevandrad på årgångsrom.
Tyvärr visade det sig att det inte enbart är 23-årig rom,
utan att det är en blend av 6- till 23-årig.
Så nån systemetnisse beklagade sig lite och sa att den var
mycket bättre förr då det enbart var 23-årig,
men köpte ändå då det fortfarande ska vara mycket bra.

Så vitt jag förstår har Ron Zacapa alltid gjorts enligt Solerametoden
http://en.wikipedia.org/wiki/Solera
 

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Gabe skrev:
Dessa två är så sanslöst bra i den här årgången att hälften vore nog. Grattis grattis!

Kul att höra! Har du provat på plats?
 

Allaboda

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Vilken tid lade du din beställning på systemet?

18:05, kanske.
Jag har iofs inte hört från SB, utan hörde från Bristly direkt, när jag ändå hade ett annat ärende.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Allaboda skrev:
18:05, kanske.
Jag har iofs inte hört från SB, utan hörde från Bristly direkt, när jag ändå hade ett annat ärende.

Okej, tack :)
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Salon 90, 95 & 96.

MUMS! Man blir ju lite sugen på en provning a la höstens Krug...

När jag testade Salon var det lite av en besvikelse. De verkar tåla (och delvis kräva) nästan oändlig lagring.

RJ om 1990 -- "Vid fem års ålder kändes 90:an fortfarande som ett fatprov!"

om 1988 - "Det tog tjugo år för detta vin att börja närma sig mognad."
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
MUMS! Man blir ju lite sugen på en provning a la höstens Krug...

Det är tanken men det är tyvärr inte helt lätt att komma över de lite äldre flaskorna.



shorepower skrev:
ebay eller?

Ja men knappast något kap, det blev ett svart hål i plånboken inför semestern istället.
 
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Det är tanken men det är tyvärr inte helt lätt att komma över de lite äldre flaskorna.



Ja men knappast något kap, det blev ett svart hål i plånboken inför semestern istället.

88an är väl en av de dyrare tillsammans med 85an. 90 hade jag tyvärr bara en av och den är uppdrucken. Tänkte köpa upp mig och köra en provning själv. Missade dessa på ebay (vilket väl bra för oss båda :) )och auktionsverket också. Så det blir att jaga lite

Får man fråga vad du gav?
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Allaboda skrev:
Nu fick jag mina Pure och Fiancée bekräftade.
Själv har jag betalat förskottet på mina Pure, Fiancée och Signature idag. Det kanske blir "Terroirdriven" väntan? ;)
 
Toppen