Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

hampus86 skrev:
hittade mouton cadet 05, barton&guestier 05 och reserve de l'estey medoc 05 på malta. Nåt att ha?

Oklart. Hittade du några testiiklar då du letade?

Om du vill ut till mässan imorgon, ring mig. Du har mitt nummer. jag känner mig, och jag kan lösa in det (Der SS anställd aötsså).... värsting jag...
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Oklart. Hittade du några testiiklar då du letade?

Om du vill ut till mässan imorgon, ring mig. Du har mitt nummer. jag känner mig, och jag kan lösa in det (Der SS anställd aötsså).... värsting jag...
Hahahahahahaaaaaa, grym sågning!!! ;D

Bara det att du känner dig själv är också rätt imponerande... ;)
 

hampus86

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

hehe, I see. Men va fan, inte världens bästa utbud på malta direkt.
Vaddå mässan imorgon? Du skrev skiten halv 4 på morgonen, och jag antar du menade söndag ;D. Tyvärr kom jag tillbaka till Schweden inatt.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Det är alltid roligt att hitta fylleinlägg som man inte vet att man gjort. Det är lite som att glömma pengar i kläder som man inte använt på länge. Glädjande alltså. ;D
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Hämtade ut lite trevliga viner idag:

DRC La Tâche 2005
DRC Romanée-St-Vivant 2005
DRC Richebourg 2005
DRC Grands Échézeaux 2005
DRC Échézeaux 2005

;D
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Hämtade ut lite trevliga viner idag:

DRC La Tâche 2005
DRC Romanée-St-Vivant 2005
DRC Richebourg 2005
DRC Grands Échézeaux 2005
DRC Échézeaux 2005

;D

Vad tusan? jag trodde du inte fick något från DRC släppet? eller är detta från annat håll?
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Vad tusan? jag trodde du inte fick något från DRC släppet? eller är detta från annat håll?

Jodå! Mig gick det bra för, det var keen som hade otur.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Fan vad surt för honom att du kammade hem så mycket gott.


ffs!! Stop rubbing it in ;D Jag är bitter nog som det är. Nåväl, det lämnar pengar över till att vara med på Krugprovningen så jag får försöka vara positiv. :'(
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
ffs!! Stop rubbing it in ;D Jag är bitter nog som det är. Nåväl, det lämnar pengar över till att vara med på Krugprovningen så jag får försöka vara positiv. :'(

Vad då? att du blev utan DRC?

Ok jag ska inte nämnda det mera.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

I helgen sprack mitt löfte till mig själv att inte handla mer vin i år...

Hittade en låda Cristal 02 för 1 620kr/flaskan, vad fan gör man ???
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
I helgen sprack mitt löfte till mig själv att inte handla mer vin i år...

Hittade en låda Cristal 02 för 1 620kr/flaskan, vad fan gör man ???
Vart då?
 
SV: Era senaste vininköp.

2 flaskor David Leclapart L'Apotre 2002. Blev bara två då incheckning alltid känns lite vanskligt. Man vill ju inte stå vid bandet och se den egna blöta väskan komma åkande.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
2 flaskor David Leclapart L'Apotre 2002. Blev bara två då incheckning alltid känns lite vanskligt. Man vill ju inte stå vid bandet och se den egna blöta väskan komma åkande.
Kan nog vara hur gott som helst...
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
I helgen sprack mitt löfte till mig själv att inte handla mer vin i år...

Hittade en låda Cristal 02 för 1 620kr/flaskan, vad fan gör man ???

Det är ett väldigt bra pris. Jag spräckte mitt löfte & årsbudget när jag lyfte luren och ringde N.

Nu har jag lovat mig att jag VERKLIGEN INTE får köpa något mera detta året med undantag för några flaskor när små partierna släpps nu på fredag samt några flaskor i månadssläppet 1 december.

Om min definition av några är att det handlar om en ensiffrig total, dvs. under 10 totalt.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Richard Juhlin har ju varit väldigt positiv till David Leclapart men har inte läst så mycket annat om honom. Men då flaskorna stod där på hyllan i Paris så var man ju tvungen att få med sig några. Skickar väl ner en i källaren och provar den andra vid tillfälle.

Någon som har erfarenhet av David Leclapart och provat något?

EDIT: INLÄGG 10 000! Shorepower vinner äran att bjuda resten av forummedlemmarna på champagne! //Krug

Gött!!!!!

Får man komma med önskemål på vad man vill ha för skumpa?
 
Toppen