Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Gött!!!!!

Får man komma med önskemål på vad man vill ha för skumpa?

Kul att vinna :eek:

Ännu roligare att få veta att det var en tävling. Känns lite som skattesystemet.

Kan vi ändra det till inlägg 10001 ::)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Kul att vinna :eek:

Ännu roligare att få veta att det var en tävling. Känns lite som skattesystemet.

Kan vi ändra det till inlägg 10001 ::)

Tyvärr, men sparar du kvittona på dina inköp så kan vi säga att du får ersättning för dina utlägg av personen som fixar #20000.

Fair deal?
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Någon som har erfarenhet av David Leclapart och provat något?

www.weinnachmass.de har b la Leclapart. Just nu är det troligen 2001 av L'Apotre som är listad till 79 EUR. Vad gick 02:an på?
Enligt katalogen för han även Paul Bara.

För övrigt shorepower, inlägg #10000 är att jämföra med ett hole-in-one. Du får kolla om dina försäkringar täcker detta. :D
 
SV: Era senaste vininköp.

anders skrev:
www.weinnachmass.de har b la Leclapart. Just nu är det troligen 2001 av L'Apotre som är listad till 79 EUR. Vad gick 02:an på?
Enligt katalogen för han även Paul Bara.

För övrigt shorepower, inlägg #10000 är att jämföra med ett hole-in-one. Du får kolla om dina försäkringar täcker detta. :D


Får kolla försäkringen, tror nog försäkringsbolaget ser generöst på detta, annars får jag väl köra drulleförsäkring :)

Den kostade 75 EUR hos en liten vinbutik som ligger i 15e distriktet, Paris. Kommer inte ihåg namnet men har kvittot hemma så jag kan kolla då jag är åter i Stockholm
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

anders skrev:
www.weinnachmass.de har b la Leclapart. Just nu är det troligen 2001 av L'Apotre som är listad till 79 EUR. Vad gick 02:an på?

Intressant utbud! Kan också varmt rekommendera Pierre Moncuit Cuvée Nicole Moncuit Vieille Vigne 1996.

Köpte två flaskor i Champagne, provade en för några veckor sedan och den var magnifik.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Var och la handpenning idag på sex flaskor Fleur de Passion 2002 (privatimport). Fick dem för 799 kr styck vilket känns rimligt.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Var och la handpenning idag på sex flaskor Fleur de Passion 2002 (privatimport). Fick dem för 799 kr styck vilket känns rimligt.
Det var inte alls farligt, förmodligen det bubbel jag har flest av...
 

ae

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Var och la handpenning idag på sex flaskor Fleur de Passion 2002 (privatimport). Fick dem för 799 kr styck vilket känns rimligt.

Du fick i a f ett bättre pris än vad jag fick för ngr månader sen. Kanske borde köpa fler. Få ner snittkostnaden... Tjänar man ju på... grymt...
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Bollinger GA Rosé

Krug Rosé

André Clouet Rosé Magnum - 659 kr = mycket dricka för pengarna.

Det finns fler på SB NK i Stockholm...
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Lambo skrev:
Lyckad jakt, fick tag på 5st härliga flaskor Krug -96! Underbart!

Gratulerar.
I Gbg så var det kvoterat 1 fl/pers på allt i champagne släppet. Det som stod längst fram hamstrade på sig i princip allt som var av intresse men så är det när man kommer för sent.

Jag fick i alla fall med mig 1 Krug -96, 1 Krug 98, 1 Bruno Paillard Le Mesnil -95 magnum och 1 Bruno Paillard Le Mesnil -90 magnum.

Jag hade önskat att komma över en Henriot -90 på jero men den sista försvann 3 nr framför mig tyvärr.

Får trösta mig med att jag kommer hämta upp följande flaskor i nästa vecka istället.
Dom Ruinart -88 magnum
Laurent-perrier -96 magnum
Ch. Coufran -95
Ch. de Camensac -95
Ch. Potensac -96
Ch. De Clairefon -90
Crozes-Hermitage Alain Graillot -96
La Guiraude Crozes-Hermitage Alain Graillot -96
Tardieu-Laurent Vielles Vignes Cornas -96
La Spinetta Barbera d`Asti Superiore -99
La Spinetta Barbera d`Asti Superiore -00

EDIT:
Jag hämtade ju även ut min Bolly VVF igår som jag nästan hade glömt av.
 
SV: Era senaste vininköp.

Spontanköp då jag följde med kollega så han fick fler Krug 1996 (har redan ett gäng i källaren)

Henriot Trilogi Vertikal 1988 1989 1990,
2 Krug 1998.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Kom till Regeringsgatan 30 minuter innan öppning. Det var säkert 100 pers före i kön, som bara växte.

Krug-hysteri är rätta ordet. Ett tag trodde jag det var kört, för det såg ut som att folk fick köpa hela lådor men så var inte fallet - de tog bara tomkartongerna.

2 av varje fick man ta, brukar det vara så?

2 x 1996
2 x 1998
1 x Cristal Rosé 2000
1 x 1985 Veuve Clicquot Rosé Rare Vintage

3 st. Chateau Neuf du Pape.


samt en del spännande öl.

Sen beställde jag 1996 på två olika ställen på hemvägen... ;)

Samt
2260 2001 Finca Valpiedra Spanien
87341 Henriot Blanc Souverain Pur Chardonnay
83389 2002 Saint Gall Bl de Bl 1er Cru Brut
 
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Kom till Regeringsgatan 30 minuter innan öppning. Det var säkert 100 pers före i kön, som bara växte.

Krug-hysteri är rätta ordet. Ett tag trodde jag det var kört, för det såg ut som att folk fick köpa hela lådor men så var inte fallet - de tog bara tomkartongerna.

Stod väl ett par minuter efter dig. Roligaste var när folk i kön börjar argumentera med personalen på andra sidan glaset om hur många flaskor man får ta. Någon fick för sig att de som känner personalen fick ta med sig extra flaskor

Som tidigare nämnt, det var riktigt öststatskänsla. Tilldelningen har kommit och det räcker inte till alla.
 
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Den kostade 75 EUR hos en liten vinbutik som ligger i 15e distriktet, Paris. Kommer inte ihåg namnet men har kvittot hemma så jag kan kolla då jag är åter i Stockholm

Om någon är i Paris:

Cave de l'Insolite, 30 rue Folie Méricourt
 
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Om någon är i Paris:

Cave de l'Insolite, 30 rue Folie Méricourt
Måste också rekommendera denna butik. Jag bodde på ett hotell 30 meter därifrån på samma gata för några år sedan.
Riktigt trevliga personer som kör butiken, med detta menar jag att vi blev inbjudna på provning där dom bjöd friskt på en mängd olika kul grejer. Det är väldigt lätt att köpa på sig en massa extra i sådana lägen. Smart! Att skumpan jag köpte av dem var tämligen medioker gjorde inte så mycket. Dom fokuserar i princip enbart på eko/bio produkter.

Jag försöker alltid kika in där när jag befinner mig i den där staden.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Befinner mig i London och missade dagens släpp, men fick ju tag på min ranson av Krug 1996 redan i somras.

Däremot köpte jag några trevliga viner på Harvey Nichols igår:
  • Belle Epoque Rosé 2002
  • Bollinger GA Rosé 1999
  • Bollinger RD 1996
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Befinner mig i London och missade dagens släpp, men fick ju tag på min ranson av Krug 1996 redan i somras.

Däremot köpte jag några trevliga viner på Harvey Nichols igår:
  • Belle Epoque Rosé 2002
  • Bollinger GA Rosé 1999
  • Bollinger RD 1996

Du fick ju tag på en del godsaker ändå verkar det som. Trevligt.
 
Toppen