Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Man kan köpa Krug 1996 på tax free-avdelningen på Heathrow (terminal 3) för bara 145 pund!!! De har en hel del annat trevligt också (Krug Rosé, Dom Ruinart Rosé 1996, mm).
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Såg just att Farr Vintners har fått in fler Cristal 02:eek:r för 1620kr/flaskan om någon är intresserad.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Man kan köpa Krug 1996 på tax free-avdelningen på Heathrow (terminal 3) för bara 145 pund!!! De har en hel del annat trevligt också (Krug Rosé, Dom Ruinart Rosé 1996, mm).

Är det T3 man åker via om man flyger SAS?

I vilken butik?

Köpte DP och Krug där förut, men numera hittar jag inget av värde annat än normalskumpor... :(
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Såg just att Farr Vintners har fått in fler Cristal 02:eek:r för 1620kr/flaskan om någon är intresserad.

Måste man köpa ett helt case?

Det står ju att Cristal 2002 kostar 1,350 GBP + skatt. Och detta för 10 st? Pundkursen är ju okej just nu.

http://www.farrvintners.com/winelist.ph ... x=&x=0&y=0

Ursäkta min okunnighet. Hur fungerar det att handla där? Postorder eller hur gör man ponera att man vill ha hem 2-3 flaskor?
Slutkostnad?
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Måste man köpa ett helt case?

Det står ju att Cristal 2002 kostar 1,350 GBP + skatt. Och detta för 10 st? Pundkursen är ju okej just nu.

http://www.farrvintners.com/winelist.ph ... x=&x=0&y=0

Ursäkta min okunnighet. Hur fungerar det att handla där? Postorder eller hur gör man ponera att man vill ha hem 2-3 flaskor?
Slutkostnad?
Tror de bara har lådor, men det är 6 eller 12 i varje.
Jag köpte en låda på 6 häromveckan så det borde nog också gå bra.

Jag brukar samla på mig en del och sen tar jag en transport hem tillsammans med lite vänner som också har flaskor liggande i London.
Sist tog vi hem drygt 200 flaskor, tror det gick på runt 20kr flaskan ungefär.
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Måste man köpa ett helt case?

Det står ju att Cristal 2002 kostar 1,350 GBP + skatt. Och detta för 10 st? Pundkursen är ju okej just nu.

http://www.farrvintners.com/winelist.ph ... x=&x=0&y=0

Ursäkta min okunnighet. Hur fungerar det att handla där? Postorder eller hur gör man ponera att man vill ha hem 2-3 flaskor?
Slutkostnad?
1350+ skatt 20 * moms 17.5% = 1370*12.1 (pund kurs!)*moms /12 = 1623 SEK/ flaska. Transporten överlåter jag till Krug88 ;D

edit. som redan hade svarat!!
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Tack så mycket.

Härmed anmäler jag mitt intresse att vara med och dela på inköp och frakt (av mina egna grejor alltså ;) )

Jag kommer åka till London omkring 19-20 Dec., men pga flyg och packning är jag ganska begränsad i vad jag kan ta med mig.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Köpte två flaskor Vilmart Grand Cellier Rubis 2000 idag. Vilmart Coeur de Cuvée ligger mig varmt om hjärtat och efter att ha provat deras rosé (1997:an) för ett par veckor la jag den här beställningen.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

1 Henriot Brut Millésimé -90 på jero, vilket förövrigt är min först jero någonsin.

Efter att ha blivit blåst på den vid mellansläppet så slog jag till nu på lunchen eftersom det kommit in 1 exemplar (retur?) i nordstan.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Ser ut att finnas en i Malmö också.

Jag hade ögonen på den ett tag men valde att avstå eftersom det kommer så mycket annat gott i decembersläppet. När den dök upp på plats så var det inget att tveka på.
Det var en "måste ha" känsla som jag inte kunde ignorera.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Härligt. En jero är verkligen snygg!

Verkligen.

Frågan är bara när det är tillfälle att öppna den?
Det är ju en hel del skumpa att dricka i en jero.

Får väll öppna den när jag fyller år kan jag tänka mig.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Verkligen.

Frågan är bara när det är tillfälle att öppna den?
Det är ju en hel del skumpa att dricka i en jero.

Får väll öppna den när jag fyller år kan jag tänka mig.

Eller när det är det första infernot söder om söder :)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Eller när det är det första infernot söder om söder :)

Försöker du lura i mig att ni verkligen skulle flytta er ifrån 08 för ett vininferno? Det betvivlar jag starkt.
Skulle så ske så är det vissrligen ett mycket lämpligt tillfälle. Vi öppnar den sist och bara häller i oss så vi blir lite gott fulla.

Kanske finns en chans att anders får över 0,2 i promille då med?
 
Toppen