Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Jos

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag kan slå till på ett sexpack också. Ska någon ta kontakt med producenten?
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
En låda blir nog lagom för mig. Men det vore kul med ett pris också :D

Då blir det 2 lådor.


Pelle, kan du förmedla kontakt eller ska vi köra genom primewine?
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Då blir det 2 lådor.

Pelle, kan du förmedla kontakt eller ska vi köra genom primewine?
Tror jag betalade runt 550kr i snitt, men det var för drygt ett år sedan jag beställde dem.
De har inga kvar till försäljning på huset...

Det är bara att köra privatimport via bolaget och Prime Wine.

Nån dag kan vi prova några bredvid varandra, har 95 mag(första årgången), 96, 98, 99, 00 och 02.
Intressant ???
 
SV: Era senaste vininköp.

Fick information idag att Fleur de Passion -02 släpps på Regeringsgatan i februari. 739 SEK/butelj. Samtidigt släpps även deras vanliga årgångsskumpa -99 för 419 tror jag det var.

Idag kom jag hem med en bunt österrikare som jag fick tvinga och bända in i vinskåpet. Pichler, Hirtzberger, Knoll etc. Sjukt bra saker. Behöver dock ett par år på sig innan det blir dags för uppkorkning.

Så hittade jag två Langlois Chateau -96 på brommaplan också. Kul!
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
En låda blir nog lagom för mig. Men det vore kul med ett pris också :D


En låda á 6 eller 12?

Kan maila och kolla, även fast Jos inte haft nåt bra resultat via den vägen.


edit: slängde iväg ett mail till försäljningschefen och kollade. Orka gå genom nån info-mail. Då blir det aldrig svar.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Fick svar nu och som el burro grande sa kommer det släppas några i februari. Några i detta fallet är enligt primewine 1500 flaskor ;D Så då borde man kunna komma över några stycken :)

Kommer även 800 st blanc de blanc 99:eek:r för 459kr
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Nån dag kan vi prova några bredvid varandra, har 95 mag(första årgången), 96, 98, 99, 00 och 02.
Intressant ???

Självklart. Nämn bara en plats och datum så dyker jag upp.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Självklart. Nämn bara en plats och datum så dyker jag upp.


Jag är på också.

Vi verkar vara storkonsumenter av just fleur de passion i sverige. Gjordes, enligt primewine iallafall, 9000 flaskor varvid de fick 2000 och systemet ska släppa 1500 vilket blir till nästan 40%.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Mycket trevlig fredag.

För första gången någonsin har SS gjordt fel till min favör.

Istället för att skicka FX Pichler Grüner Veltliner Smaragd Loibnerberg (299) så fick jag FX Pichler Riesling Dürnst Kellerberg Smaragd (475) men de tog betalt för den billigare ;D

Jag visste att det var fel men höll min mun stängd och knallade där ifrån gladare än vanligt.
 
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Mycket trevlig fredag.

För första gången någonsin har SS gjordt fel till min favör.

Istället för att skicka FX Pichler Grüner Veltliner Smaragd Loibnerberg (299) så fick jag FX Pichler Riesling Dürnst Kellerberg Smaragd (475) men de tog betalt för den billigare ;D

Jag visste att det var fel men höll min mun stängd och knallade där ifrån gladare än vanligt.
Underbart!
Dürnst Kellerberg var tydligen den som imponerade mest av de nysläppta österrikarna hos den insiktfulla delen av personalen på regeringsgatan när jag snackade med dem idag.
Jag fick förövrigt också rabatt på bolaget idag. Två Langlois -96 för 145 stycket istället för ordinarie 205. Bra när personalen inte har någon koll på grejerna man köper :)
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
För första gången någonsin har SS gjordt fel till min favör.

Det var nära, nära att de tog betalt för Krugen för 7.000 kr när jag köpte min CdA...tyvärr inte min lyckodag då. :'(

Däremot fick jag betalt för backen jag hade stoppat ner mina öl i en gång.
Jag kunde ju sagt något, men hennes matematikkunskaper, eller brist på dom snarare, förstummade mig.
 
SV: Era senaste vininköp.

Idag var det tungt nar jag checkade in väskan från Malmö. Trevligt system där det alltid finns godsaker kvar. Jobbigt att flyga bara

Duval Leroy, Fleur de Champagne Brut 1996
André Clouet Millésimé 1995
De Saint Gall, Orpale Grand Cru 1996
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

El burro grande skrev:
Fick information idag att Fleur de Passion -02 släpps på Regeringsgatan i februari. 739 SEK/butelj.

Vad tusan! Det är ju 60 kr billigare än jag fick genom att privatimportera genom Prime Wine. Nu blir det en månads bojkott av Prime Wine Bar.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Och en polare och jag fick tag på en låda Cristal 02 på magnum för runt 3 500kr/st.
Det var ju inte speciellt dyrt ;D
 

Öhman

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Fick leverans idag från Köpenhamn.
Bjöd på den senaste Bruun & Rasmussen-auktionen och kammade hem 1990 Col d'Orcia Riserva och 1994 Château Smith Haut Lafite (röd). 12 av varje till juste pris. Smidig leverans till Malmö med budfirma.
Det blir nog jul i år med. ;)
 

magnum

Epernay, Frankrike
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Och en polare och jag fick tag på en låda Cristal 02 på magnum för runt 3 500kr/st.
Det var ju inte speciellt dyrt ;D
Bra pris!! var?
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
I New York, Andreas åker dit rätt ofta så han kan ta med dem tillbaka i resväskan.

Konkade han hem 6 magnumflaskor Cristal i resväskan? ;D

Andreas som var med på tryffelinfernot?
 
Toppen