Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Konkade han hem 6 magnumflaskor Cristal i resväskan? ;D

Andreas som var med på tryffelinfernot?
3 åt gången är inte så jobbigt. ;D
Nej, han var inte med där. Det är nog Anders du tänker på...
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
3 åt gången är inte så jobbigt. ;D
Nej, han var inte med där. Det är nog Anders du tänker på...


Haha, okej då ;D


Just fan, blandar ihop de där namnen mest hela tiden.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Haha, okej då ;D


Just fan, blandar ihop de där namnen mest hela tiden.


Vad gör du uppe så här tidigt? Ska inte du vara hemma och ladda upp för lite puderåkning off-pist?

JAg förstår att du ställde dig lite tvekande till att Anders skulle ha släpat hem 6 magnumflaskor i resväskan, han ser ju lite klen ut! :D
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Vad gör du uppe så här tidigt? Ska inte du vara hemma och ladda upp för lite puderåkning off-pist?

JAg förstår att du ställde dig lite tvekande till att Anders skulle ha släpat hem 6 magnumflaskor i resväskan, han ser ju lite klen ut! :D


Verkar som att jag inte får tag på nåt nytt boende. De jag skulle bo med fick sparken eller nåt så de kunde inte åka. Mitt andra alternativ föll igenom igår :'(
Får se om det löser sig i dagarna. Skulle åkt på torsdag så fortfarande några dagar kvar.


Haha, 6 magnumflaskor släpar man inte hem hur som helst. Blir iallafall inte så mycket över till annat i resväskan. Förutom en jävla massa handdukar som padding ;D
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Look who´s talking...
Hur många Fleur 02 roffade du åt dig, 60-80 flaskor?
Säkert en del magnum också ;)


Kommer 1500 fleur 02 i februari tror jag, du får dock skynda dig innan magnum kniper alla ;D
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Kommer 1500 fleur 02 i februari tror jag, du får dock skynda dig innan magnum kniper alla ;D
Det är lugnt, har så jag klarar mig redan.
Men han handlar alltid 2 eller 3 gånger fler än mig... :D
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Krug88 skrev:
Det är lugnt, har så jag klarar mig redan.
Men han handlar alltid 2 eller 3 gånger fler än mig... :D


Haha. Jag ska försöka hinna handla på mig några också. Finns dom att dricka på glas nånstans så man kan testa innan?
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Haha. Jag ska försöka hinna handla på mig några också. Finns dom att dricka på glas nånstans så man kan testa innan?
Jag drack det på glas på F12
 
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Vad tusan! Det är ju 60 kr billigare än jag fick genom att privatimportera genom Prime Wine. Nu blir det en månads bojkott av Prime Wine Bar.

Svar från Privatimporten:

Hej!
Vi har fått följande meddelande fån Prime Wine angående Fleur de Passion:
"Produkten lanseras 1 februari på systembolaget. Tills dess har vi inget av produkten på lager."

Jag makulerar därför din förfråga


Jag hatar att köa :mad:
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Slank in på Regeringsgatan i fredags och spontanköpte en Vilmart Coeur de Cuvée 2000.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Det blev inga "köp" men väll några beställningar på SS närmast jobbet eftersom det börjades köa nere vid nordstan väldigt tidigt imorse (6 pers i kön 6:40)
Det verkade som att de gick igenom alla men man vet ju inte säkert förens man har varorna i sin hand.

Jag beställde:
Louis Roederer bdb -02
Jacquesson brut -88
Henriot CdE -88
Henriot -95
FX Pichler Urgestein Terassen

Från början hade jag inte tänkt köpa något alls men helgen gick ju bättre än väntat så det tyckte jag att jag förtjände ;D
Återstår att se vad som kommer dyka upp om något gör det. Får väll vara nöjd om helften kommer fram. Det brukar ju gå lite sisådär med beställningar och SS
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Var förbi regeringsgatan nu på lunchen och kollade efter Henriot 88 och Jacquesson 88 men de var slut. Tänkte aldrig på att be dem kolla om det fanns kvar i malmö eller götet :( Köpte iallafall en henriot 95 och en andre clouet 1911 (i nån jävla halmförpackning, hur tänkte de där?)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Från början hade jag inte tänkt köpa något alls men helgen gick ju bättre än väntat så det tyckte jag att jag förtjände ;D
Återstår att se vad som kommer (att) dyka upp om något gör det. Får väll vara nöjd om helften kommer fram. Det brukar ju gå lite sisådär med beställningar och SS

Hmm, CH 6 år har varit inne och skrivit.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Slank också förbi Regeringsgatan på lunchen. Ville ha Roederer 2002 men det var för sent.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Var förbi regeringsgatan nu på lunchen och kollade efter Henriot 88 och Jacquesson 88 men de var slut. Tänkte aldrig på att be dem kolla om det fanns kvar i malmö eller götet :( Köpte iallafall en henriot 95 och en andre clouet 1911 (i nån jävla halmförpackning, hur tänkte de där?)

De finns kvar i gbg om man ska tro på saldona på deras hemsida. Ska jag plocka upp 1ex av varje till dig?
 
Toppen