Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
De finns kvar i gbg om man ska tro på saldona på deras hemsida. Ska jag plocka upp 1ex av varje till dig?

Gärna en henriot om den finns. Om inte den finns så jacquesson. Blir för svårt för plånkan med båda såhär i juletider :(

Stort tack :)

Sen kanske man inte ska tro saldot dock, men men :)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Gärna en henriot om den finns. Om inte den finns så jacquesson. Blir för svårt för plånkan med båda såhär i juletider :(

Stort tack :)

Sen kanske man inte ska tro saldot dock, men men :)

Jag tar vägen förbi och kollar. Finns de så finns de.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Du får den flaskan som ser lättast ut att öppna, dricka upp, fylla med gredos och sedan återförsluta ;D


Det är lugnt, jag märker säkert inte skillnaden ;D
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Jag ringde och kollade lagersaldona nyss. Tydligen så stämmer det.


cool, hur löser vi betalning och leverans? När är du i stockholm nästa gång? Vi kan ju ta det nästa vininferno.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Köpte en Salon 1988 idag på vinauktionen. Fick den för 3000 kr inklusive avgifter.

Visst jävlar.... Jag visste väl att det var något jag glömt idag. Jaja, jag slapp bli fattigare, gäller att se det positivt.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Köpte en Salon 1988 idag på vinauktionen. Fick den för 3000 kr inklusive avgifter.

Jag skulle tycka det vore kanonkul att göra en repris på Krug-infernot med tema Salon, under senare delen av 2009.
Tyvärr har jag bara 1996 och 1997 att komma med, men det kan man ju ändra på.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag plockade på mig en del av Bollinger lotterna och ämnar hålla en RD vs GA någongång nästa år.
 
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Jag skulle tycka det vore kanonkul att göra en repris på Krug-infernot med tema Salon, under senare delen av 2009.
Tyvärr har jag bara 1996 och 1997 att komma med, men det kan man ju ändra på.

85,88,96,97 finns. 90 vore kul att lägga till. Alla årgångar från 85 som är släppta
 
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Jag skulle tycka det vore kanonkul att göra en repris på Krug-infernot med tema Salon, under senare delen av 2009.
Tyvärr har jag bara 1996 och 1997 att komma med, men det kan man ju ändra på.

85,88,95,96,97 finns. 90 vore kul att lägga till. Alla årgångar från 85 som är släppta i en provning.

Anm: Gick inte att editera
 

Daniel N

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Fick med mig det jag ville ha plus lite till från vinauktionen den 16:e:
1x cos 90
2x lalande 86
1x latour 82
4x lalande 82
3x gruaud 82
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Daniel N skrev:
Fick med mig det jag ville ha plus lite till från vinauktionen den 16:e:
1x cos 90
2x lalande 86
1x latour 82
4x lalande 82
3x gruaud 82

Grattis till godsaker och välkommen till forumet!
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Daniel N skrev:
Fick med mig det jag ville ha plus lite till från vinauktionen den 16:e:
1x cos 90
2x lalande 86
1x latour 82
4x lalande 82
3x gruaud 82

Det ser ut att bli en god jul och välkommen till forumet.
 

Daniel N

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Tack CH och Krug

Jag har inte druckit något av vinerna tidigare, så det ska bli kul. Jag tror att lalande 82:eek:rna bör vara på topp nu, så det ryker väl några i närtid. Någon som har en åsikt om fortsatt lagringspotential?
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Daniel N skrev:
Tack CH och Krug

Jag har inte druckit något av vinerna tidigare, så det ska bli kul. Jag tror att lalande 82:eek:rna bör vara på topp nu, så det ryker väl några i närtid. Någon som har en åsikt om fortsatt lagringspotential?
Cos 90 är klockren att dricka nu, men håller ett tag till.

Latour 82 var alldeles för ung för 18 månader sedan, vänta runt 5 år till...
 
Toppen