Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Andre Clouet 1911, ja den dagen SB ringer och säger att mitt parti kommit in den ni...lär dröja. ::)

Blev en Krug 1995 idag.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Dom Perignon 1990, med två glas.

Behöver nya för de går sönder i disken hela tiden. ::)
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Krug 1989 - det vattnas i munnen :D

RJ
Krug 1989 96/97
"En mycket yppig och honungsmättad Krug. Full av mognad redan. Knäckig och lång eftersmak. Mindre klassisk än 88:an, men lika god för tillfället."
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Den gör sig nog klart bättre utan att ställas jämte 88 el 90.
Vad fick du ge för den?

Typ 2.100 kr. Inte billigt, men om man betänker att en Krug 1998 kostar ungefär det så blir det lättare att smälta.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Jag har en bekännelse att göra. Idag köpte jag Kronstams favorit: Claude Val Rouge 2007 för 55 kr.
Den mycket vackra Maria på Systembolaget stod och frontade Clauderna och sa
att de var mycket populära. Och mycket prisvärda, såklart.

I ren desperation var jag tvungen att trösta mig med Pamler Brut 2002 och Louis Roederer Brut, och några engelska öl.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Lambo skrev:
Supra you're on fire!!!!! Har du öppnat något av alla fina skumpor du handlat från Tyskland.

Man ska nog inte överdriva "fyndnivån" - frakt tillkommer ofta omkring €20 och det har varit ett helvete att hålla reda på alla mail och
vem man betalat osv.
Jag har hittat flarror på andra sätt än via eBay, och det fungerar nog bättre. Mitt tips!
Och att vi ska sitta och bjuda över varandra är ju ingen höjdare heller.

Den enda jag öppnat var en Dom Perignon 1996 och den var toppen.
Som jag nämnde tidigare fick jag hem Tattinger 1961 och Dom Perignon 1964 och kände mig initialt lite missnöjd.
Nu har de lagt sig lite stilla, och jag tror nog att de kan vara helt okej med tanke på åldern.
Och jag har ingen erfarenhet av "antika" skumpor, så det bästa vore om en sommelier kunde ta sig en titt och stilla min oro.

Just nu funderar jag på hur jag ska lyckas få bankboken att klara av belastningen av 12 st. Krug 1988.
Pris €2.500 + €250 frakt, plus vinskatt till Sverige för man vill nog inte att de ska fastna i tullen.
Någon som minns vad lådan på auktionen i Dec. gick för?

Jag missade visst UPS idag. Men nu kom Posten precis förbi med en avi, tydligen har det kommit ett paket på 5.8 kg undrar vad det kan vara?
Hur många tegelstenar blir det?
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Var precis upp och hämtade 6 st. Dom Perignon 1996.

~1.300 kr / st. inkl. frakt får väl anses som ok med tanke på vad den kostar på Bolaget just nu.
 

hampus86

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Jag har en bekännelse att göra. Idag köpte jag Kronstams favorit: Claude Val Rouge 2007 för 55 kr.
Den mycket vackra Maria på Systembolaget stod och frontade Clauderna och sa
att de var mycket populära. Och mycket prisvärda, såklart.

I ren desperation var jag tvungen att trösta mig med Pamler Brut 2002 och Louis Roederer Brut, och några engelska öl.

Är det vällingby systembolag du var inne på?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Nu börjar det bli lite väl mycket lekstuga och vi driver bort från ämnet. Vänligen använd den här tråden till att posta era inköp, diskussioner om olika inköpskanaler samt vad man har druckit på sistone hålls med fördel i därav avsedda trådar. Jag kommer att rensa lite och flytta om en del inlägg. Vill ni chatta så finns det en chattråd för detta.

//Krug
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Köpte tre kvartsmagnum av Billecart-Salmon Cuvée N.F. 1996 för bara 23 pund styck (275 kr) på Fortnum & Mason. Det blir en trevlig att ha hemma som fördrink på två emellanåt.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Idag trillade en Cristal 1989 in. Den ska tydligen in i nästa fas säger RJ, så jag får väl hålla mig.
Då ska den tydligen påminna om 76:an som är en av de bästa. Hur han nu kan veta det. ;D
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Skogens drottning anno 2006, dvs. Domaine de la Mordorée Cuvée de la Reine des Bois 2006 var dagens huvudnummer.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

4 st. Krug Grand Cuvée från omkring 1980 för €92 per styck.

Kändes BRA! ;D

En Krug Clos Du Mesnil 1980 gick för €615. En sådan borde ju kunna betinga närmare 10.000 kr, eller? ???
 

Krisman

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
4 st. Krug Grand Cuvée från omkring 1980 för €92 per styck.

Kändes BRA! ;D

En Krug Clos Du Mesnil 1980 gick för €615. En sådan borde ju kunna betinga närmare 10.000 kr, eller? ???

Har faktiskt druckit Clos du mesnil 1980, fy s--an vad bra den var. Dock blev den utslagen av Comtes 76 i den provningen.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

R.P skrev:
Köpte 3 av denna idag på vinst eller förlust, vet ingenting om den, nån som vet nåt?

Hittar INTE den årgången hos RJ. Endast 1982 och den hade bra lagringspotential. Betyget typ 70-78.
 
Toppen