Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Krisman

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Notera att jag la till ett "inte". Hittade den inte i databanken.

En Louis Roederer 1928 kom precis hem. Flaskan ser rätt okej ut och innehållet, ja det kan man bara sia om.
Om någon har inputs på denna flaska vore jag tacksam, men jag startar en ny tråd så slipper vi spåra iväg.

Vad gav du för den? Är du inte orolig för att få fake flaskor när du köper på ebay?!
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krisman skrev:
Vad gav du för den? Är du inte orolig för att få fake flaskor när du köper på ebay?!

Tyst, säg nu inget om det.
SUPRA är min bästa kund, det har gått så långt att jag orkar inte ens fylla flaskorna med dålig cava utan häller bara i cider numera.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Det blev lite fredagsgodis idag.
1st Henriot Cuvée des Enchanteleurs 1989
1st Bollinger Rosé
1st Gosset Grand Millésime 1999
1st Jacquesson Brut 1997

Samt 1st Caol Ila Unpeated Highland Style och 2st Glencairn glas till en vän som tar examen idag.
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Hämtade ut en beställning med bl.a. några flaskor från Domenico Clerico:

- Barolo Ciabot Mentin Ginestra 2004
- Barbera d'Alba Trevigne 2005
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Kul att du är i farten igen, CH! ;)

Som tröst för att jag varit bortrest hela veckan köpte jag en Comtes 1998 nyss på Heathrows tax free för 80 pund.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Kul att du är i farten igen, CH! ;)

Som tröst för att jag varit bortrest hela veckan köpte jag en Comtes 1998 nyss på Heathrows tax free för 80 pund.

Jo det råkade bli så. Skulle bara handlat presenten till polaren men slant dit ganska ordentligt.
Missade att jag fick med mig en Duval-Leroy Cuvée Femme 1996 också.

Nu är i-landsproblemen nästan ikapp mig igen. Facket är nästan fullt på vinkällaren med. Får väll börja dricka desto mera ;)
 

Per Stade

Lege artis
SV: Era senaste vininköp.

Vi som köper budgetviner:
Var på bolaget idag och hämtade 12 flaskor
Long Cow Sauvignon Blanc 2007, som min hustru
beställt och 3 flaskor Sancerre Clos du Roy 2006,
som jag beställt.
På vägen genom butiken såg jag en flaska
Sancerre Les Anges Lots 2006 som stog
alldeles ensam på hyllan så jag tog med den också.
Drack sådan på nyårsdagen men har redan glömt bort
hur den smakar.
Dessutom så var priset nersatt. ++++Superfynd!
Det blev mycket Sauvignon blanc som egentligen är
lite i blommigaste laget för min smak men nu är i alla
fall helgen räddad!
 

Krisman

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Det blev lite fredagsgodis idag.
1st Henriot Cuvée des Enchanteleurs 1989
1st Bollinger Rosé
1st Gosset Grand Millésime 1999
1st Jacquesson Brut 1997

Samt 1st Caol Ila Unpeated Highland Style och 2st Glencairn glas till en vän som tar examen idag.

Verkar som man ska börja jobba på volvo, eller ha rika föräldrar som vill sponsra ens vinköp.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krisman skrev:
Verkar som man ska börja jobba på volvo, eller ha rika föräldrar som vill sponsra ens vinköp.

Till första påståendet säger jag nej, du vill INTE jobba volvo. Det suger mera pung än Jenna någonsin gjort.
Till andra påståendet kan jag bara hålla med, hittar du några så kan jag tänka mig att bli adopterad ;)

Man kan säga att mina besparingar numera ligger investerade i skumpa på gott och ont.
 

Krisman

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Till första påståendet säger jag nej, du vill INTE jobba volvo. Det suger mera pung än Jenna någonsin gjort.
Till andra påståendet kan jag bara hålla med, hittar du några så kan jag tänka mig att bli adopterad ;)

Man kan säga att mina besparingar numera ligger investerade i skumpa på gott och ont.

Som någon klok sa (tror det var larsson) Det kostar inget att öppna upp det man redan köpt.
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Till första påståendet säger jag nej, du vill INTE jobba volvo. Det suger mera pung än Jenna någonsin gjort.
Till andra påståendet kan jag bara hålla med, hittar du några så kan jag tänka mig att bli adopterad ;)

Man kan säga att mina besparingar numera ligger investerade i skumpa på gott och ont.

Och det är så JÄVLA skönt att slippa det stället :D
Lider med dig CH.
 

ae

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krisman skrev:
Som någon klok sa (tror det var larsson) Det kostar inget att öppna upp det man redan köpt.

Nu leker jag lekmannarevisor:
Egentligen är det väl då det kostar. Innan har man ju kvar vinet och det har ett visst värde.
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

ae skrev:
Nu leker jag lekmannarevisor:
Egentligen är det väl då det kostar. Innan har man ju kvar vinet och det har ett visst värde.

Nej, så fort det är inköpt skriver jag av det! ;)
 
Toppen