Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Förmodligen är det ett sätt att be om hjälp, tror du inte? Så måste det vara!

Så måste det absolut vara. Och naturligtvis måste vi bistå SUPRA i att hantera sitt missbruk. Detta gör vi lämpligast genom att genomföra det sedvanliga tolvstegsprogrammet vilket i steg ett innebär att vi tömmer ett antal pavor för att SUPRA ska ha plats att lagra nya inköp. ;D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

anders skrev:
Så måste det absolut vara. Och naturligtvis måste vi bistå SUPRA i att hantera sitt missbruk. Detta gör vi lämpligast genom att genomföra det sedvanliga tolvstegsprogrammet vilket i steg ett innebär att vi tömmer ett antal pavor för att SUPRA ska ha plats att lagra nya inköp. ;D

Eftersom hela min affärsidé för mitt företag går ut på att hjälpa nödställda så är jag mest lämpad att avgöra tid, plats, omfång och antalet hjälpare för att strukturerar upp denna hjälp vi nu kommer ett ge honom.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Plockade på mig några trevliga Riesling idag.
Rudi Pichler Grüner Veltliner Smaragd Terrassen 2007
Rudi Pichler Riesling Smaragd Terrassen 2006
FX Pichler Riesling Loibner Oberhauser Smaragd
Kartäuserhof Smaragd Riesling Achleiten 2006
Domäne Wachau Riesling Smaragd Achleiten 1997

Sedan beställde jag lite skumpa när jag ändå var på SS, får hoppas att allt kommer.
3 st André Clouet Cuvée 1911
4 st André Clouet Silver Brut Nature

Och när jag ändå hade på mig spenderar byxorna så slog jag till på Salon -88 & -95.
Blev så sugen efter snacket i Salon-tråden.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Att AC 1911 fortfarande finns inne är ju fantastiskt...kul. Med tanke på min story, sorry ska inte dra den mer.

Vart köpte du Salon om jag törs fråga, knappast på SS eller hur?
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Och jag tackar för allas omtanke, det har varit rätt bra fart på drickandet också.

Ikväll köpte jag en Krug CdM 1980 till. ::)
Inte alls planerat faktiskt.
 
SV: Era senaste vininköp.

SUPRA skrev:
Och jag tackar för allas omtanke, det har varit rätt bra fart på drickandet också.

Ikväll köpte jag en Krug CdA 1980 till. ::)
Inte alls planerat faktiskt.
Oh... trevligt. Jag trodde första årgången var -95 för CdA ;).
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Nej det finns nog inga mera AC 1911 kvar på SS. Jag lade en beställning iställetr eftersom den fortfarande finns kvar i beställningssortimentet.
Återstår att se om leverantören har några kvar dock.

Salon köpte jag av en bekant. Inga superpriser kanske men fortfarande billigare än de flaskor i Europa som du hittar på wine-searcher.
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krisman skrev:
Jag blev av med ebay oskulden och köpte en dompa 83.
Nån som provat?

Att bli av med oskulden? Jadå!

Men jag förstår inte hur e-buy fungerar, gick in där för första gången idag, hittade inte ngt alls i flytande form :-[
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Plockade på mig några trevliga Riesling idag.
Rudi Pichler Grüner Veltliner Smaragd Terrassen 2007
Rudi Pichler Riesling Smaragd Terrassen 2006
FX Pichler Riesling Loibner Oberhauser Smaragd
Kartäuserhof Smaragd Riesling Achleiten 2006
Domäne Wachau Riesling Smaragd Achleiten 1997

Ska bli gott att sätta i sig dessa på fredag :D
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krisman skrev:
Fan Skoogh lever du!
Nu kommer han fram när det vankas gott ;D

Precis, men jag är knappt vid liv. Jobbat 10 dagar i sträck nu, bara två kvar. Skulle vara en bra final att dricka upp CH´s viner ;D
 

Per Stade

Lege artis
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Men jag förstår inte hur e-buy fungerar, gick in där för första gången idag, hittade inte ngt alls i flytande form :-[

Prova eBay i Frankrike, Italien , England, Tyskland eller Österrike ;)
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krisman skrev:
Jag blev av med ebay oskulden och köpte en dompa 83.
Nån som provat?

Snart! Jag fick hem min idag. Låg i originalkartong och såg ut att vara i bra skick. Ska provas inom kort!
 

Lando

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

4 st 2006 Châteauneuf-du-Pape Tradition
1 1998 Château Fonroque
2 st 2004 Barolo Brunate och
1 2001 Bosan Amarone inhandlades åt mig av en snäll vän när jag var i Thailand.
 
Toppen