Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Lando

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Ja, man kanske inte ska surfa på vinforum lite salongsberusad och särskilt inte läsa trådar om ebay, för nu verkar det som jag har köpt en Dom Perignon 1988 för 105 Euro plus frakt vilket betyder att jag både blivit av med min ebay-oskuld och min >1000 kr-oskuld i ett! :D
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag vet, det här forumet är helt livsfarligt. ;D

Dompa 1988 för 105 Euro lät som ett bra köp! Grattis!
 

Lando

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Tack kamrater, er uppgift är verkligen att säga att det är ett B R A K Ö P !

Supra, kolla dina PM btw.
 
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Ropade in en Clos Cazals 1996 på eBay ikväll. Kul att hitta något udda där för en gångs skull.

Antar att du köpt av säljaren "Nobsla" på tyska Ebay? Han har ju en hel del udda (och delvis bra) champagner, och Clos Cazals har han haft ute ganska ofta senaste året, så det finns säkert fler att köpa av honom vid intresse.

Vid intresse är det bara att leta reda på honom på tyska Ebay, maila och fråga vad som finns; det är inte allt han lägger ut och priserna är riktigt bra. Han har även bl.a. Grongnet Special Club -96 att sälja, som iallafall innan Euro-kursen sprang iväg, kostade runt hälften mot på SB. Däremot tycker jag inte att Grongnet Carpe Diem (non dosage) som han säljer är någon direkt höjdare.

Annars tycker jag att Wein Nach Mass är den bästa säljaren jag hittills hittat i Tyskland; han säljer både på Ebay och genom sin webb-sida och har riktigt bra saker som annars kan vara svåra att få tag på.
 

Andreas

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Men inte bättre än CdM -85 hoppas jag?

CdM 85 är utan tvekan det bästa vin jag någonsin druckit.
Moet:en var absolut en riktig höjdare. Otroligt rostad och maffig. Grym syra fortfarande. Deggad 2003.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Era senaste vininköp.

Min skoltyska är i dåligt skick märker jag. Jag fattar ju ingenting av det finstilta och vill ju inte få hem en tomflaska...
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Jag såg en box till Cristal som gick för 55 Euro för ett par veckor sedan. Jag undrar om den köparen insåg att det bara var en box han köpte...
 
SV: Era senaste vininköp.

Elvis skrev:
Jag såg en box till Cristal som gick för 55 Euro för ett par veckor sedan. Jag undrar om den köparen insåg att det bara var en box han köpte...

Skönt att faktiskt få lite nytta av att man gjorde sig besväret att lära något mer språk än engelska i skolan... ;)

Men jag tror ändå att det är bra att alltid maila säljaren för att höra ang. frakt till Sverige och andra frågor kring produkten; då funkar det i princip alltid med engelska. De flesta svarar snabbt; de vill ju få upp buden! Kanske är också risken att få dåligt förpackade flaskor mindre om man visat respekten att höra om frakt till Sverige är OK, när det står "Versand nach: Deutschland". Dessutom slipper man då strul och irritation över att säljaren inte känner till sin BIC / IBAN som behövs för banköverföringen till Tyskland.

Själv har jag hittills aldrig blivit lurad på Ebay. (Och det är inte p.g.a. att jag gjort så få affärer...)
 

Krisman

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Lando skrev:
Ja, man kanske inte ska surfa på vinforum lite salongsberusad och särskilt inte läsa trådar om ebay, för nu verkar det som jag har köpt en Dom Perignon 1988 för 105 Euro plus frakt vilket betyder att jag både blivit av med min ebay-oskuld och min >1000 kr-oskuld i ett! :D

Bevakade den flaskan men eftersom jag knep en Oenotheque 1980 så sket jag i att buda.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Lando skrev:
Ja, man kanske inte ska surfa på vinforum lite salongsberusad och särskilt inte läsa trådar om ebay, för nu verkar det som jag har köpt en Dom Perignon 1988 för 105 Euro plus frakt vilket betyder att jag både blivit av med min ebay-oskuld och min >1000 kr-oskuld i ett! :D


Lät dyrt, min kostade bara 91 euro plus frakt :p
 

Lambo

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

105 euro för Dompa 88 måste anses som ett riktigt kap! Att sälja Dompa 88 för 91 euro borde vara straffbart... Bara gratulera till goda köp
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Igår blev det:
Diebolt-Vallois Fleur de Passion 2002
Larmandier-Bernier Grand Cru Vieille Vigne de Cramant Extra Brut 2004
Virginie de Valandraud 2004
 
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Igår blev det:
Diebolt-Vallois Fleur de Passion 2002
Larmandier-Bernier Grand Cru Vieille Vigne de Cramant Extra Brut 2004
Virginie de Valandraud 2004
Trevligt!
Hur var Larmandier och Virgine?

Har lite Virgine 04 hemma men tror mig behöva vänta några år innan jag halsar dem.
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Lambo skrev:
105 euro för Dompa 88 måste anses som ett riktigt kap! Att sälja Dompa 88 för 91 euro borde vara straffbart... Bara gratulera till goda köp


Köpte en Dompa '76 för 100 euro också :D
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Det är bara att gratulera!

Tycker många av de flaskor jag tittat på nyligen gått för sanslösa belopp, och Euron gör ju inte inte precis saker och ting bättre.
Om några av priserna haft en Eurokurs kring 8-9 kr hade det kanske vart lättare, men nu är det ju i princip 11.50... :eek:
 

weezer

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Svag krona är dock ingen nackdel för oss som säljer DRC i England, nåt gott kommer det ur det hela ialla fall ;).

Dagens köp, en låda condado de Haza som äntligen tragglat sig igenom priv-importen..la en beställning på 10 kvartsflaskor Palmer åxo (Supras fel...).
 
Toppen