Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Då har jag förlorat min Ebay oskuld med.

Det blev:
Krug GC (gissningsvis 15 år gammal) 100 euro
Krug 1979 206 euro ;D
Comte -95 90 euro
 

Lando

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Chateau Angelus 1994 för 86,50 EUR.
När är nästa Vinferno, jag tror att jag har två värdiga kandidater nu? :D
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Då har jag förlorat min Ebay oskuld med.
Det blev:
Krug GC (gissningsvis 15 år gammal) 100 euro
Krug 1979 206 euro ;D
Comte -95 90 euro

Det gick en Krug 1966 på Magnum för typ €210 igår... ::)
 
SV: Era senaste vininköp.

Cristal 1996 6 stycken
Delamotte 1999 (ska jag returnera dem, lite spontantköp?) 6 stycken
Veuve Clicquot 2002 6 stycken
Larmandier Bernier 2004 6 stycken
Comtes 1998 4 stycken
Hochheimer Hölle Riesling 2006 4 stycken (nedsatt pris)

och nu är det fullt i källaren, blir att be om större utrymme samt dricka lite mer och snabbare ;D
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Larmandier Bernier 2004 6 stycken
Har du testat den? Jag har inte hunnit testa den än.

Hittills idag har följande inhandlats:
Barolo La Serra 2004
Domaine La Barroche 2006
Domaine La Barroche Cuvée Fiancée 2006
Cuvée du Vatican Réserve Sixtine 2006

Jag ska nog komplettera senare under dagen men det kändes onödigt att handla Comtes m.m. på morgonen när det finns hyggligt många flaskor.
 
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Har du testat den? Jag har inte hunnit testa den än.

Jag ska nog komplettera senare under dagen men det kändes onödigt att handla Comtes m.m. på morgonen när det finns hyggligt många flaskor.

Har inte druckt 2004. Ska bli kul att ta en flaska snart.

Kändes väldigt kul att stå i kö. Kallt och jävligt och så finns det fortsatt flaskor kvar. Såg att det fann över 350 Cristal kvar på Regeringsgatan. Folk tittade konstigt på mig då jag tog sex stycken då de flesta tog en. Vet inte om de trodde att man bara fick ta en?
Jag fick i alla fall nytta av min nya Clas Ohlson vagn. Bättre än att bära ;D men man ser ut som en shoppingtant (även om damen i hissen till garaget nog gärna hade bytt sin man mot en med typ 30 flaskor champagne på kärran)
 

weezer

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Vekar finnas gott om flaskor kvar i Svedala än (comtes, cristall, columella, clos de goisse, la poja, allegrinis amarone) ett tecken i tiden kanske..
 
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Delamotte 1999 (ska jag returnera dem, lite spontantköp?) 6 stycken


och nu är det fullt i källaren, blir att be om större utrymme samt dricka lite mer och snabbare ;D
:eek: Har jag fött ett monster? Blev precis uppringd av flickvännen som kommenterade att det var trevligt med nyinköpt champagne stående i hallen. Att returnera ställde hon sig helt frågande till, ville jag inte ha flaskorna så tar hon gärna dem och vad gäller utrymme så får jag väl ta tummen ur och fixa större vinkällare.

För ca 2 år sedan så bjöd jag jag på hennes första bättre champagne, kommer det visa sig bli ett stort och dyrt misstag?
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
För ca 2 år sedan så bjöd jag jag på hennes första bättre champagne, kommer det visa sig bli ett stort och dyrt misstag?

Dyrt kommer det garanterat att bli! ;)
 

Lando

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

2004 La Serra Barolo och 2004 Chateau Cantemerle för mig idag. Nu är det köpstopp :)
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Grattis! Vad gick den på? När får man vara med och dricka den? ;D

Det landade på 194 till slut.

Du får väll pallra dig ner med en av dina Lillian så öppnar vi den.
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Dags för ett SQN tema alltså?

Kan bli sjukt tungt!
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Inte mig emot.


Det vore grymt!

Jag hade också givit mig själv köpstopp denna månaden. Men så fick jag nåt månadsmail från Bristly där det visade sig att de sålde 72 flaskor av Pure 2004. Så jag chansade på en låda (6) :/
 

Krisman

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Då har jag förlorat min Ebay oskuld med.

Det blev:
Krug GC (gissningsvis 15 år gammal) 100 euro
Krug 1979 206 euro ;D
Comte -95 90 euro

Grattis! Nu är det kört ska du veta.
Jag väntar med spänning på en min Dompa oeno 1980, som han skickar imorgon...
 
Toppen