Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Jag hade också givit mig själv köpstopp denna månaden. Men så fick jag nåt månadsmail från Bristly där det visade sig att de sålde 72 flaskor av Pure 2004. Så jag chansade på en låda (6) :/
Jag hade också tänkt hålla igen men när jag såg mailet från Bristly så blev det till att ränna tillbaka till SS. Väl där så köpte jag en Comtes de Champagne 1998 och några Virginie de Valandraud också. Man kan ju inte gå därifrån tomhänt...
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Jag hade också tänkt hålla igen men när jag såg mailet från Bristly så blev det till att ränna tillbaka till SS. Väl där så köpte jag en Comtes de Champagne 1998 och några Virginie de Valandraud också. Man kan ju inte gå därifrån tomhänt...


Jo, om man är på systemet i Liljeholmen :D
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Det landade på 194 till slut.

Du får väll pallra dig ner med en av dina Lillian så öppnar vi den.


För lite SQN så pallrar jag mig definitivt ner till Götet! :D
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Cristal 1988 dök upp igår, nu har jag två :)

Vore skoj med en rond DP88, Krug88 och Cristal 88...
 

Elvis

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

En Cristal 2002 idag. Den där rean på Femme 1995 spräckte min Cristal-budget så jag fick nöja mig med en.
 

Lambo

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Edit 400 euro, räknar fortfarande x 10. Så det blev 4600 i svensk bananvaluta men fortfarande ett toppenpris!
 

Referee

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

3st 2006 Domaine La Barroche Pure ;D ;D ;D ;D ;D
1998 Comtes de Champagne
2005 Joh Jos Prüm Wehlener Sonnenuhr Riesling Auslese Goldcap
plus lite annat godis...
 
SV: Era senaste vininköp.

Veuve Clicquot Rare Vintage 1988 4 stycken
Comtes de Champagne 1998 2 stycken

Lämnade tillbaka 6 Delamotte.

Så nästan + på den den affären. Har hållit mitt löfte att inte köpa mer. Köpte 6 flaskor, lämnade tillbaka 6. :D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Veuve Clicquot Rare Vintage 1988 4 stycken
Comtes de Champagne 1998 2 stycken

Lämnade tillbaka 6 Delamotte.

Så nästan + på den den affären. Har hållit mitt löfte att inte köpa mer. Köpte 6 flaskor, lämnade tillbaka 6. :D

Kanske läge för dig att starta en "Bytar-tråd"!
Jag lovar att läsa den noga :)
 

R.P

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Kanske läge för dig att starta en "Bytar-tråd"!
Jag lovar att läsa den noga :)

Köpte 4 flaskor Eiswein som stod i ett hörn på Cortes Ingles, Anselmann, 2 från -96 och 2 från -07, samma pris, samma druva (Riesling), men olika alkoholhalt, 96orna 8,5%, 07orna 12,5, hur kommer detta sig?
 

Keen

slan
SV: Era senaste vininköp.

Referee skrev:
3st 2006 Domaine La Barroche Pure ;D ;D ;D ;D ;D
1998 Comtes de Champagne
2005 Joh Jos Prüm Wehlener Sonnenuhr Riesling Auslese Goldcap
plus lite annat godis...

Fick du dina pure idag? Vilken tid i måndags beställde du i så fall? :) Eller vänta, det var 2004 i utskicket, hur fick du tag på 2006:eek:r? :eek:
 
SV: Era senaste vininköp.

Bubblaren skrev:
Kanske läge för dig att starta en "Bytar-tråd"!
Jag lovar att läsa den noga :)
Byten är alltid trevligt men tror inte admin uppskattar dem lika mycket. Vill ju inte göra en Supra och hamna i skottgluggen ;D
 
Toppen