Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Som sagt tidigare. Jag skiter fullkomligt var ni säger och gör i PM, men håll era smutsiga transaktioner från mitt fina forum!
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Som bevisats vid ett flertal tillfällen: Man kan aldrig nog underskatta människors intelligens. ;D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Krug skrev:
Som bevisats vid ett flertal tillfällen: Man kan aldrig nog underskatta människors intelligens. ;D

Och skämt och ironi kan inte nog vara övertydlig så missuppfattningar och misstolkningar sker.
 
SV: Era senaste vininköp.

shorepower skrev:
Nu var du övertydlig. Tror budskapet redan gått fram ;D
Min sambo och hennes vänner har sminkbytarkvällar ibland.
Kan det vara något att föra över här. Vi sitter förmodligen på dubletter eller mer och enstsaka viner som vi kan tänka oss att byta mellan varandra?
Skulle vara intressant att prova... förmodligen går det åt skogen efter några timmar och urartar i någon form av vinferno, men det kan nog bli ganska kul.
 

Referee

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Fick du dina pure idag? Vilken tid i måndags beställde du i så fall? :) Eller vänta, det var 2004 i utskicket, hur fick du tag på 2006:eek:r? :eek:

Ja, jag fick tag på 3st Pure 2006. Det var inte de som var med i utskicket från Bristly, det var 2004. Det var en gammal beställning som levererades sent. :p ;D
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

El burro grande skrev:
Min sambo och hennes vänner har sminkbytarkvällar ibland.
Kan det vara något att föra över här. Vi sitter förmodligen på dubletter eller mer och enstsaka viner som vi kan tänka oss att byta mellan varandra?
Skulle vara intressant att prova... förmodligen går det åt skogen efter några timmar och urartar i någon form av vinferno, men det kan nog bli ganska kul.

Jag tror det kallas inferno. Är det inte bättre om vi dricker upp det istället, som du skriver?

Låt sminket stanna hemma, jag tror det blir clownen Bobbo annars. (Killar + Alkohol + Smink = ??? )
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Köpte precis in mig på en flaska Cheval Blanc 1929 för 800kr som vi ska dela på 6 pers.

Kan bli lite spännande.
 

Hellman

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Vad gör man när man fick fel vin på systemet?

Var på SB idag och köpte på mig lite vin. Döm av min förvåning när jag kommer hem och en av flaskorna var fel. Kontrollerade kvittot och där stod det "rätt" vin.
Istället för en La Rose Pauillac 04 så fick jag en Château Giscours 03.

Så, vad gör man när man får fel vin mer än tackar och tar emot? ;D

/Hellman
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Hellman skrev:
Vad gör man när man fick fel vin på systemet?

Var på SB idag och köpte på mig lite vin. Döm av min förvåning när jag kommer hem och en av flaskorna var fel. Kontrollerade kvittot och där stod det "rätt" vin.
Istället för en La Rose Pauillac 04 så fick jag en Château Giscours 03.
Plockade du en Château Giscours och betalade för en La Rose Pauillac? Rätt bra affär isåfall...
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Era senaste vininköp.

Mina tre senaste besök på mitt lokala SS har handlat om samma sak och varje gång har jag pratat med samma expedit. Jag har bytt ut korkat vin.
Så, idag tänkte jag överraska henne med att handla lite för en gångs skull. ;D
Det bidde lite blandat rött och sött som "kan vara bra att ha hemma", som tex. Chateau Pont Saint-Martin (96860), nån zinfandel, några nyavärldsshiraz, en nebbiolo, ett par pavor Château Septy (95013 55 spänn, vad fan.... det har man ju råd att hälla ut) och en Vilmart Coeur de Cuvée 1999.

Tyvärr glömde jag köpa mig ett par öl till morgondagens "SPÖA-FRÖLUNDA-ÄNNU-EN-GÅNG-stund" så jag får väl släpa mig ner och handla i morgon igen. :-\
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

J**vla fylle budande straffade sig snabbt.

Vann en La Grande Dame -96 för 91 euro tydigen. Surt eftersom jag inte ville ha flaskan egentligen.
 

Krisman

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Nu har oenotequen ramlat in... fan vad fin med trälåda och folder och hela kittet.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

2 st. Bollinger på halvflaska.

Beställde lite städchampagne också (Krug .375)
 

Lambo

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Idag pallrade jag mig till SS och hämtade ut 20 st Bolly. Nu får tiden utvisa om jag gjort ett bra val, återkommer om 15-20 år med rapport.
 
Toppen