Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Era senaste vininköp.

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Någon här - ingen nämnd, ingen glömd - har gett bra betyg åt Domaine des Chesnaies Cuvée Prestige 2006 så det blev en så'n och en A Christmann Gimmeldinger Biengarten Riesling Spätlese Trocken 2007 idag.
 

Krug88

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Idag ramlade det in 6 flaskor Echezeaux, Robert Arnoux 2004 som jag nästan glömt att jag beställt...
Har provat den en gång tidigare och den var överjävligt bra redan nu ;D
 

anders

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Lambo skrev:
Idag pallrade jag mig till SS och hämtade ut 20 st Bolly. Nu får tiden utvisa om jag gjort ett bra val, återkommer om 15-20 år med rapport.

Vi ser fram emot detta. ;)
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Lambo skrev:
Idag pallrade jag mig till SS och hämtade ut 20 st Bolly. Nu får tiden utvisa om jag gjort ett bra val, återkommer om 15-20 år med rapport.

Jag kommer nog plocka ut några också och "glömma bort", så har vi anledning att prova nån gång om 15-20 år också.
 

SUPRA

Bäst
SV: Era senaste vininköp.

Som några av er kanske minns gick en Krug GC av fyra sönder, vid ett köpa via eBay.

Posten kom tillbaka och sa att paketet var för dåligt paketerat (vilket jag kan hålla med om) så inga pengar kunde betalas ut.
Jag överklagade och la till mer information, trots det inga pengar.

Så kan det gå :) Var noga med att be avsändare packa ordentligt, normalt är detta inget problem.
 

CH

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Comtes de Champagne 1981 för hutlösa 69 euro.

Nu tillkommer visserligen frakt med men det stannar fortfarande under 1000kr så det får ju anses vara OK.
 

Sjödin

Joråsåatt...
SV: Era senaste vininköp.

CH skrev:
Comtes de Champagne 1981 för hutlösa 69 euro.

Nu tillkommer visserligen frakt med men det stannar fortfarande under 1000kr så det får ju anses vara OK.
Damn, det är ju ett pris som är mer än okej... Jaha, är väl bara googla upp nåt tyskt online-lexikon och börja buda då...
Nån som har några bra nybörjartips? Wine on Ebay for dummies?
 
Trådskapare
Jimmy Forsman

Jimmy Forsman

Missförstått geni. Gravt blygsam. Despot.
SV: Era senaste vininköp.

Ja, jag tror att det finns en som heter "Ebay wein für der idiotenkopf!", den ska tydligen vara omfattande!

Är inte du pappaledig?
 
SV: Era senaste vininköp.

10 Krug GC
3 Cristal 2002
+ lite smått och gott

Så har man också signat upp på ebay.de... första gången skoltyskan kommer till vettig användning :D
 

Bubblaren

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Klev in på Regeringsgatans SS och dreglade över diverse champagne och sprang på Pirie Estate Chardonnay 2006, tog de 2 sista på hyllan. Det blev även Kevin Arnold 2006 för att testa den, 2003 var himmelsk så nu håller jag tummarna!
 

v_skogh

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

Lyfte precis in tre flaskor Andre Clouet 1911 i källaren.
Undra vilket dryckesfönster, tyckte den va kanon för någon månad sedan.
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

Keen skrev:
Grattis, hur många tog du? :D
Jag beställde en låda men jag ska inte ha alla själv. Egentligen hade jag velat beställa fler men jag behöver hålla igen lite grand tills jag har en ny vinkyl.
 

J.S.

Medlem
SV: Era senaste vininköp.

kayaker skrev:
Jag beställde en låda men jag ska inte ha alla själv. Egentligen hade jag velat beställa fler men jag behöver hålla igen lite grand tills jag har en ny vinkyl.

Jag vet! Helt jävla fräckt frågat, men går det möjligtvis att köpa in sig på ett par flarror? :p Jag har gott om plats för sådana grejer ;)
 

kayaker

Cyklist
SV: Era senaste vininköp.

J.S. skrev:
Jag vet! Helt jävla fräckt frågat, men går det möjligtvis att köpa in sig på ett par flarror? :p Jag har gott om plats för sådana grejer ;)
Du får inte ens fråga på det här forumet...
 
Toppen